SP8LBK pisze:
Dziwne, bo mój wcześniejszy post dziwnie wyparował.
Chodziło mi o wątpliwości w legalną pracą na podstawie posiadanego pozwolenia dla znaku HF0DUGA. Jest to pozwolenie dodatkowe do pozwolenia podstawowego.
W związku z tym mamy pytanie czy ono spełnia wymagania CEPT, tzn, czy ma nadruk w kilku językach. Jeśli tylko w polskim, to praca tej stacji z terenu Ukrainy staje się nielegalna. Może się zakończyć szybko i z nieciekawym finałem.
Pisze to ku przestrodze, bo był podobny przypadek, gdzie pewien operator wykorzystał pozwolenie klubowe do pracy z jachtu, na Karaibach.
Drogi Kolego SP8LBK, przecież tak naprawdę NIKOGO TO NIE INTERESUJE , czy stacja działa legalnie czy nie. Pozwolenia dodatkowe są sporządzane wyłącznie w języku polskim i jest tam wyraźna adnotacja, że uprawniają one do pracy tylko z terenu RP - wiem, bo sam miałęm przez chwilę takie pozwolenie.
Co do znaku, o którym Kolego piszesz - chodzi o znak HF0SEA pracujący z pokładu ,,Pogorii". Sam osobiście zgłaszałem tę sprawę do UKE jakiś czas temu ale widać, regulator uznał, że sprawa jest na tyle nie istotna, że nie warto się tym zająć. W sumie się nie dziwię, oni tam mają inne ważniejsze sprawy na głowie niz radio amatorskie. Jednak w sprawie coś się musialo ruszyć, bo kiedyś wpis w bazie wyglądał tak:
a dziś już w bazie widnieje jako pozwolenie kategorii 1.
Co do znaku HF0DUGA - poniżej screen z bazy UKE:
Jak widać jest to pozwolenie dodatkowe - świadczy to, że jakiś Janusz Cebula polskiego krótkofalarstwa jest na bakier z aktualnym rozporządzeniem i stosuje prawo ,,zwyczajowe" nie bacząc na skutki prawne. Tak naprawdę najgorzej będzie jak Służby Ukraińskie doczepią się do pracy stacji z terenu Ukrainy powiedzą ,,А,м,е,р,и,к,а,н,с,к,и,й, ш,п,и,о,н," i nie wiadomo co jeszcze zrobią |