Kupno samochodu do 20 tyś zł
Kombi
SQ9JXB.

Janek, zapytałem się z ciekawości jak radziłeś sobie z luzem zaworów. Przy zasilaniu LPG luz zaworów jest bardzo ważny ze względu na zagrożenie wypalenia gniazd zaworowych szczególnie wydechowych. Przy sterowaniu mechanicznym zaworów jest wskazana częsta kontrola i ewentualna korekta co ok 20-25 k km(różnie). Domniemam że oba Twoje silniki miały właśnie mechaniczne sterowanie, dlatego zapytałem. Może mylę się ?
Oba moje silniki w Kii i w Citroenie mają hydrauliczne sterowanie zaworami i w tym przypadku nie ma zagrożenia wypalenia rzeczonych gniazd bo jest automatyczna samoregulacja luzu zaworowego.
Kią na LPG przejechałem totalnie bez problemów ok 130 k km, Citroenem na fabrycznej instalacji LPG mam już od nowego 33 k km również totalnie bez problemu. Diesla klasycznego miałem tylko raz w Toyocie przejeździłem nią od nowego ok 110 k km tj ok 10 lat i sprzedałem ją w stanie bardzo dobrym, na dzień dzisiejszy już nigdy nie kupiłbym samochodu z dieslem CR, totalna kicha i masa problemów. Silniki raczej bez dalszej przyszłości w samochodach osobowych.
________________
Greg SP2LIG


  PRZEJDŹ NA FORUM