Konkurs na nowego administratora Systemów Informatycznych PZK.
Dlatego trzeba rozdzielić:
1 - utrzymanie platformy (serwer, system, cms) backup, updaty, poprawki itp.
2 - opracowywanie grafik i modyfikacja cms (moduły, dodatki) customizowanie
3 - publikację dokumentów i newsów, codzienne utrzymanie serwisu.

Ad 1 - można to w miarę tanio kupić jako rozwiązanie w pełni zwirtualizowane (stały abonament).
Ad 2 - można częściowo zamawiać u profesjonalistów a częściowo realizować przez członków (po zweryfikowaniu kompetencji) - działania w miarę potrzeb. (jak widać obecny stan to zapotrzebowania na częste zmiany nie ma zbyt wielkiego)
Ad 3 - to można całkowicie robić społecznie i nie potrzeba do tego informatyka. Te zadania powinny należeć do redaktorów.

Powyższe przy założeniu, że rozdzielamy kwestie strony www od oprogramowania wspierającego wewnętrzne procesy związku. O tym ostatnim nie mam wiedzy, z tego co pisano tu na forum to OSEC, forum, rozliczanie składek - domyślam się, że apetyt na samoobsługę członków poprzez Internet jest spory ale dla tych paru tysięcy kont drugi (izolowany logowaniem serwer) załatwia sprawę. Na początek wystarczą narzędzia do zamkniętej wewnętrznej komunikacji resztę można rozwijać sukcesywnie. Uwaga na RODO bo po maju 2018 może się okazać, że brak zmian oznaczał będzie ryzyko wysokiej kary za niezgodne z przepisami przetwarzanie danych osobowych.

edit: nawet jak zabraknie redaktorów (3), kasy na rozwijanie serwisu (zmiany) (2) to serwis będzie utrzymany, działający i bezpieczny (1) - oczywiście jeśli taką usługę związek po prostu kupi u profesjonalistów.


  PRZEJDŹ NA FORUM