Radio-balon SP6ZWR - POSDUMOWANIE
Balon SP6ZWR v2.0
Są dwie sprawy:
1. Dopasowanie optyki do wielkości matrycy.
2. Wysokość i faktycznie widoczna krzywizna.

Ad. 1. Każdy obiektyw szerokokątny będzie dawał zniekształcenia w postaci krzywizny - które co tu ukrywać w tym przypadku są spektakularne! Super robota chłopaki! Jednak aby powiedzieć, że to jest krzywizna Ziemi, trzeba mieć na to dowody. Krzywizna nie pojawiła się na zdjęciu, które powyżej napisałem, że lubię (bo to unikalna fotka z kilku powodów - pisze to m.in. jako fotograf, czy ambasador miniSAT i wiele fotek z near space już widziałem) ponieważ w linii poziomej i pionowej nie powinno być zniekształceń.

A oto przykład gdzie optyka wprowadza krzywiznę:





Takie zdjęcia po ukosem to "norma" podczas lotów balonowych bezzałogowych - mają swój urok i często są ciekawe dla odbiorcy!

Ad. 2.


Tu nie do końca się zgodzę. Na wysokości przelotowej samolotów pasażerskich powyżej 10km z kabiny pilota można już zauważyć lekką krzywiznę Ziemi. Jednak jest to bardzo słabo widoczne... z tego powodu zapytałem się na jakiej wysokości były robione zdjęcia, bo TEAM powinien posiadać taką informacje.

http://lotnictwo.net.pl/7-inne/39-rozne_rozmowki_tylko_lotnicze/19130-krzywizna_ziemi_widok_z_samolotu.html

Zobaczcie proszę jak wygląda krzywizna Ziemi z wysokośći 230km, gdyż zdjęcie wykonano jak mi się wydaje aparatem o dobrze dopasowanej optyce do matrycy tak by nie wnosiła zniekształceń obrazu. (The curvature of the horizon is easily seen in this photograph, taken from a space shuttle at an altitude of 226 km in 2008.):




  PRZEJDŹ NA FORUM