Radiostacje na polskich statkach w latach 60-tych Co piszczało w kabinie radiooficera 50 lat temu? |
Na starych statkach polskich lub obcych przy DC napięcie wszędzie zawsze było 110V. Do celów nazwijmy to gospodarczych były przetwornice z DC110V/AC220V. Trochą jest dziwne że na S Batorym nie było odpowiednich przetwornic i pasażerowie mieli jakiekolwiek problemy z tego powodu. No chyba że zle odebrałem Twój przekaz. Cyt "„Od dupczenia pasażerek na Batorym jest kapitan i kierownicy działów, a wy chamy od roboty. Wyjść i się zastosować.” koniec cytatu. Za taki zwrot kapitana do podwładnego w PŻM'mie wyleciałby z roboty na zbity pysk. Kapitan musiał ważyć słowa jak wszyscy pozostali. Pewien kapitan totalny kretyn(kadry nie mogły skompletować załogi bo nikt nie chciał mustrować gdzie on był kapitanem) kopnął marynarza w tyłek, dojechał tylko do najbliższego polskiego portu gdzie zakończył totalnie karierę w PŻM'ie. Widzę że spora różnica była pomiędzy PŻM'em a PLO, nie tylko finansowa ale również kulturalna/etyczna. ________________ Greg SP2LIG |