Umowa RF Poland
    sp9mrn pisze:


    Zgłoszenie zbiórki jest pierwszym z trzech składanych dokumentów.
    Drugim dokumentem jest sprawozdanie z PRZEPROWADZENIA zbiórki. Tutaj wpisuje się zebraną kwotę oraz podaje się RZECZYWISTE udokumentowane koszty przeprowadzenia tej zbiórki - koszty wykonania urn, wynagrodzenia dla zbieraczy (jeżeli takie występują), reklam, plakatów, sztucznych ogni a nawet prądu do radiostacji którą tę zbiórkę reklamujemy.
    UDOKUMENTOWANE - to znaczy takie na które mamy papierowe podkładki.

    Podobnie jak w w przypadku ZGŁOSZENIA (czyli pierwszego dokumentu) nie mamy możliwości "grzebania" w kwotach. To co podaliśmy pozostaje na wieki wieków. Amen.

    Trzecim dokumentem jest sprawozdanie z rozdysponowania składek.
    Tutaj podajemy na co i jakie kwoty zostały wydatkowane. Dodam, że można wydać więcej niż wynikałoby to z prostego rachunku: "zebrane minus koszty" ponieważ można do tego dorzucić środki statutowe (gdyby np zabrakło nam trochę na przewidziane zakupy). Trzeba po prostu wydać "nie mniej" niż się wydało.

    Maciek
    sp9mrn



Przede wszystkim koszt 430 zł za przeprowadzenie zbiórki pieniędzy na Zjeździe Technicznym w Burzeninie 9.09.2016-11.09.2016 jest sporo przesadzony.

Po pierwsze:
Wolontariusze swoją pracę w organizacji (PZK) wykonują dobrowolnie i nieodpłatnie (czytaj: nie pobierają wynagrodzenia za wykonaną pracę) a nie jak piszesz Maćku, wynagrodzenia dla zbieraczy.

Po drugie:
Reklamy, plakaty, urny wykonywały za darmo osoby które jechały do Burzenina. Jeśli dobrze poszukać na forum to znajdzie się sporo dowodów więc ten koszt jest naciągnięty.

Po trzecie:
Koszt prądu dla radiostacji - jeśli policzyć paliwo na zasilanie radiostacji ze Stara pozyskanego od MON to suma mogła by znacznie przekroczyć poniesione koszty za organizację (każdy kto ma samochód wie ile kosztuje bak paliwa) więc i tutaj jest naciąganie.


Generalnie zbiórka pieniędzy powinna być robiona za darmo (jest to możliwe) a jeśli już ma coś kosztować to po są sponsorzy aby oni te koszty pokryli.

Na ostatnim ZT było ich aż 7:

- Dolnośląski OT PZK
- Gliwicki OT PZK
- Łódzki OT PZK
- AVT
- Cool QSL!
- HamRadioShop.pl
- Gmina Buczek


Zorganizowanie zbiórki to nie jest problem ale po tej zbiórce trzeba dokładnie przedstawić ludziom, na co konkretnie wydano pieniądze ponieważ PZK jest ORGANIZACJĄ POŻYTKU PUBLICZNEGO.


Możecie (broniący finansów PZK) zaklinać tych, którzy was rozliczają ale mając status OPP trzeba wiedzieć jakie obowiązki z tego wynikają.


ps.
Jeśli podczas zbiórki pieniędzy w Burzeninie planowano udział 5 wolontariuszy (tak jest na stronie MSWiA) to mam nadzieję, że w rocznym sprawozdaniu merytorycznym PZK za 2016 rok, w pozycji:

3. Wolontariat w okresie sprawozdawczym

..będzie ta liczba tam przedstawiona.



  PRZEJDŹ NA FORUM