Umowa RF Poland
    SWL_SP5 pisze:


    Jak już cytujesz kogoś SP0P to cytuj całość a nie tylko fragment ponieważ o wzroście kosztów o 130 zł odniosłem się do postu SP9NJ który wskazał, że "Przewidywane zostały takie same".


Cześć Daniel, miło cię widzieć znowu.

Przetłumaczę na język polski.
Zdanie NJa brzmiało "Przewidywane zostały takie same i nie ma co uaktualniać. Nawet nie można."

To zdanie oznacza, że od momentu zgłoszenia zbiórki i podania PRZEWIDYWANYCH kosztów nie nastąpiła zmiana przewidywań. Co więcej - nie można dokonać zmiany kwot podanych w zgłoszeniu.
Za rok, dwa a nawet pięć przewidywane koszty zbiórki prowadzonej w Burzeninie w roku 2016 pozostaną w wysokości podanej w pierwotnym zgłoszeniu.
Tak to działa.

Zgłoszenie zbiórki jest pierwszym z trzech składanych dokumentów.
Drugim dokumentem jest sprawozdanie z PRZEPROWADZENIA zbiórki. Tutaj wpisuje się zebraną kwotę oraz podaje się RZECZYWISTE udokumentowane koszty przeprowadzenia tej zbiórki - koszty wykonania urn, wynagrodzenia dla zbieraczy (jeżeli takie występują), reklam, plakatów, sztucznych ogni a nawet prądu do radiostacji którą tę zbiórkę reklamujemy.
UDOKUMENTOWANE - to znaczy takie na które mamy papierowe podkładki.

Podobnie jak w w przypadku ZGŁOSZENIA (czyli pierwszego dokumentu) nie mamy możliwości "grzebania" w kwotach. To co podaliśmy pozostaje na wieki wieków. Amen.

Trzecim dokumentem jest sprawozdanie z rozdysponowania składek.
Tutaj podajemy na co i jakie kwoty zostały wydatkowane. Dodam, że można wydać więcej niż wynikałoby to z prostego rachunku: "zebrane minus koszty" ponieważ można do tego dorzucić środki statutowe (gdyby np zabrakło nam trochę na przewidziane zakupy). Trzeba po prostu wydać "nie mniej" niż się wydało.

Podsumowując:
Koszty PRZEWIDYWANE pozostały takie same jak podano
Koszty RZECZYWISTE przeprowadzenia zbiórki są takie jak podano w sprawozdaniu z PRZEPROWADZENIA zbiórki
Kwota wydana będzie przedstawiona w sprawozdaniu z ROZDYSPONOWANIA środków ze zbiórki publicznej i będzie NIE MNIEJSZA niż kwota zebrana minus rzeczywiste koszty. Dodam, że Kwota będzie wydana oczywiście na zjazd techniczny w Burzeninie, ale pojawiają się nowe ciekawe koncepcje i nie jestem w stanie w tej chwili szczegółowo podać na co dokładnie. Ten, kto był w Burzeninie ten wie, że co roku staramy się Wam zapewnić jakąś nową formę zabawy i edukacji. Na 99% będą to "materiały techniczne" na któreś warsztaty - ale nie pytajcie mnie jeszcze czy na Junior czy senior czy może na jakąś kolejną odmianę "home-mede-tronu" (konkurs Pixie) bo nowe pomysły są naprawdę zaskakujace. Nawet dla mnie.

Rozbieżność pomiędzy kosztami przewidywanymi a kosztami RZECZYWISTYMI nie jest niczym dziwnym, po prostu zbiórka była prowadzona w nieco inny sposób niż pierwotnie zakładaliśmy - i nie ma w tym nic złego. Oceniając realnie stosunek przychodu do kosztów jest korzystny - a specjalne znaczki (pinsy) rozdawane darczyńcom uważam za bardzo ładne. ;-)

Czy teraz już rozumiesz różnicę pomiędzy kosztami PRZEWIDYWANYMI i RZECZYWISTYMI oraz pomiędzy "zgłoszeniem", "sprawozdaniem z przeprowadzenia" a "sprawozdaniem z rozdysponowania"

Serdecznie Pozdrawiam
Maciek
sp9mrn


  PRZEJDŹ NA FORUM