Nie chodzi tylko o HF0POL…
W czasach kiedy Stacja Arctowskiego tętniła życiem i w pełni wypełniała zakładany plan badawczy sprawy/problemy logistyki nie istniały bo egzystowała polska flota handlowa jak i polska flota rybołówstwa dalekomorskiego.
Jedna decyzja z KC wystarczyła i polski statek brał ładunek przeznaczony dla SA i nie było żadnego problemu z dostawą sprzętu jak i z utrzymaniem SA.
Na dzień dzisiejszy kiedy na skutek działalności Słońca Peru polska flota handlowa jak i polska flota rybacka dalekomorskiego jest już prehistorią a powszechna komercja zżarła wszystko odbudowę i utrzymanie SA widzę w czarnych kolorach.
Czarter odpowiedniego statku pożre wszelki prywatny kapitał bo myślę że Rząd Najjaśniejszej może nie być zainteresowany co do planów podanych w/w linku. Sama chęć reaktywacji SA i kapitał prywatny bez wsparcie państwa co do reaktywacji SA pozostanie w sferze pobożnych marzeń.
Oprócz znanej wyprawy statku m/s Zabrze do SA brały również dwa statki szkolno-towarowe tj PŻM'u m/s Kpt Ledóchowski i PLO m/s Antoni Garnuszewski. Były również czarterowane inne statki do obsługi SA.
_______________
Greg SP2LIG


  PRZEJDŹ NA FORUM