Zasady łamania się przez /MM
    EI2KK pisze:

      SP8LBK pisze:

      Wiesław, to że tak pracowałeś to nie znaczy, że robiłeś to zgodnie z prawem. W tym przypadku akurat nie.


    I znow SP jako centrum wszechswiata?

    Wybacz, ale o jakim/ktorym prawie piszesz?

    Czy plywajac po Dublin Bay obowiazuje cie prawo polskie?
    Czy znajdujac sie na wodach terytorialnych dowolnego kraju nie powinnismy przypadkiem przestrzegac prawa tego kraju?

    Podczs rejsu na "Pogorii" na Morzu Śródziemnym m.in. Elba, Korsyka, Monte Carlo...

    Czy na 100% wszystkie wymienione miejsca maja dokladnie takie same regulacje prawne jak SP?

    Wrocmy do Dublin Bay.. jesli plywajac na tych wodach nie bedziesz sie lamal przez /mm to niestety, ale wtedy lamiesz prawo EI na terenie ktorej przebywasz.. to ze w SP jest to bardziej rzecz tradycji niz prawa, zwyczaju niz obowiazujacego przepisu, nie oznacza ze tak jest wszedzie. W EI nie ma dowolnosci kiedy nadajesz z lodki, jachtu, statku czy innego 'plywadelka' - jest jasny zapis co musisz robic podczas takiej pracy, sa inne ograniczenia/dostepnosci pasm, limity mocy itp.. Czy EI jest tu wyjatkiem? nie sadze.. Sa jakies zalecenia, ale sa rownbiez jakies ropzwiazania prawne, i wtedy te drugie sa obowiazujace.

    Moze czasem warto dopuscic mysl ze SP jednak nie jest krajem ktory dyktuje jedynie sluszne rozwiazania obowiazujace wszystkich i wszedzie..


      SP2LIG pisze:

      Temat był wałkowany wielokrotnie na tym forum i jest prosty jak sznurek w buksach czytaj w gaciach.
      Będąc na wodach międzynarodowych(za takie uznaje się 12 mm od linii danego brzegu) należy łamać swój znak przez MM. Stojąc w jakimkolwiek porcie można/należy łamać się przez prefiks tego państwa na terenie którego leży dany port lub przez m.


    Nie wprowadzaj ludzi w blad - w kazdym porcie EI jesli nadajesz z jednostki plywajacej musisz sie lamac przez /mm
    Doleje oliwy do ognia - w EI musisz sie lamac przez /mm nawet plywajac po wodach wewnetrznych.
    Zobacz taka Lough Swilly na ten przyklad.. zeglowna dla jachtow turystycznych na sporej czesci, nawet przy odplywie conajmniej do wysokosci Ramelton - jak tam sioe bedziesz 'lamal'? jesli nie przez /mm to lamiesz prawo.


      HF1D pisze:

      Wałkowane na forum wielokrotnie.
      Zasada jest bardzo prosta, ale o jej drugiej części koledzy jakoś zapominają.

      "Praca z jednostki pływającej znajdującej się na wodach międzynarodowych, za zgodą kierownika jednostki pływającej"
      Zapominanie o tej drugiej części powoduje ostatnio sporo (przynajmniej są ostatnio opisywane) konfliktów na cruiserach pływających po Morzu Karaibskim. W zasadzie nie ma miesiąca, żeby któryś z kolegów z W nie poskarżył się na jakimś forum że kazano mu zaprzestać nadawania i zwinąć sprzet.




    Jurek, tak z ciekawosci, z czego cytat ktory przytoczyles?



Nie czytasz do końca co napisałem. Moje ostatnie zdanie brzmi
Takie sytuacje najlepiej sprawdzić wcześniej w lokalnych przepisach aby nie narazić się na ewentualne kłopoty.
To zdanie własnie dotyczy sytuacji w EI o której piszesz.


  PRZEJDŹ NA FORUM