Zasady łamania się przez /MM
Temat był wałkowany wielokrotnie na tym forum i jest prosty jak sznurek w buksach czytaj w gaciach.
Będąc na wodach międzynarodowych(za takie uznaje się 12 mm od linii danego brzegu) należy łamać swój znak przez MM. Stojąc w jakimkolwiek porcie można/należy łamać się przez prefiks tego państwa na terenie którego leży dany port lub przez m.

Stojąc w porcie i łamiąc się przez MM jest to totalne nieporozumienie stosowane przez nielicznych tylko i wyłącznie w celu większego brania.

Już w jednym z wcześniejszych wątków podałem negatywny przykład znanego polskiego krótkofalowca i podróżnika który stał swoim jachtem w gdyńskiej marinie i robił upierdliwe wywołanie jako MM. Na zadane moje pytanie dlaczego łamie się przez MM stojąc w krajowym porcie odpowiedział że robi się przez to bardziej atrakcyjny dla szczurów lądowych(dosłownie).

Osobiście rozmawiałem z Przemkiem SP4RKZ/MM(o którym jest ten wątek) wtedy kiedy był przed wejściem do portu w Ystad, był w należytej odległości(12 mm). Przemek od wielu lat jest wytrawnym MM i zapewne doskonale wie kiedy należy łamać się przez MM.
Generalnie nie ma żadnego obowiązku łamania się przez.......

Zgoda kapitana na używanie radia amatorskiego na statku jest tak oczywista jak 2+2 = 4.
______________
Greg SP2LIG


  PRZEJDŹ NA FORUM