Zasady łamania się przez /MM
Witam

Jak to jest z łamaniem się przez /MM. Z tego, co czytałem w wielu miejscach Internetu, przez /MM (marytime mobile) łamać się należy pracując ze statku na wodach eksterytorialnych, tymczasem jest jeden kolega pracujący na promie Polska-Szwecja, który nadaje ze Świnoujścia lub Ystad łamiąc się przez /MM.

Sam nawet robiłem z nim 2 razy łączność. Krótko mam licencję i nie czuję się na tyle kompetentny, by mu zwrócić uwagę, ale moim zdaniem powinien się łamać przez /M (mobile), a przede wszystkim będąc w Ystad dodatkowo powinien łamać swój znak przez SM - czyli SPNXXX/M ze Świnoujścia oraz SM/SPNXXX/M z Ystad.
Jedynie na odcinku "granica wód terytorialnych Szwecji" - "granica wód terytorialnych Polski" mógłby się zgłaszać jako SPNXXX/MM (wtedy ten kolega raczej nie może pracować - nie wiem, czym się dokładnie zajmuje na tym promie, ale jest to chyba stanowisko w którym pracuje się podczas rejsu a odpoczywa tylko na postojach).

Czy mam rację?

Poza tym mam wrażenie, że o ile kwestia łamania się przez /M czy /MM podczas pracy z Polski jest stosunkowo drobnym "głupstwem", o tyle to, że nadając z de facto Szwecji nie łamie się przez SM jest już naruszeniem grubszego kalibru. Przecież z obowiązku łamania się przez znak "goszczącego" kraju nie może zwalniać fakt znajdowania się w akwenie, będącym częścią tego kraju.

Co o tym sądzicie?


  PRZEJDŹ NA FORUM