Opinie o Avanti Radiokomunikacja Warszawa
sklep / serwis
    ebc41 pisze:

    Po ostatnich zakupach w Avanti mam o tym sklepie jak najgorsze mniemanie i zdecydowanie odradzam jakiekolwiek kontakty biznesowe z tymi panami.

    Zakupiłem trójpasmową (6m/2m/70cm) antenę Lafayette MV2000 pod stację SR8WXD. Paczka została do mnie nadana 17 grudnia kurierem DPD a 18 grudnia została wydana do doręczenia. Niestety była ona uszkodzona, co przedstawiają poniższe zdjęcia: https://picasaweb.google.com/116678234437950717727/UszkodzonaAntenaLafayette18Grudnia2015# . Pomijając fakt, że antena była nienależycie zapakowana (wsadzona w karton bez żadnego wypełnienia, czy dystansów) widać, że ktoś stąpał po paczce butem. Efektem są liczne zadrapania i wyłamania fiberglasowej obudowy anteny, co wyłącza możliwość jej praktycznego używania.

    W obecności kuriera spisałem protokół szkody i natychmiast zatelefonowałem do Avanti w celu wyjaśnienia tej sprawy. Człowiek z którym rozmawiałem wyraził współczucie z powodu takiego obrotu sprawy i obiecał szybie załatwienie tematu. Prosił o przesłanie mu fotografii i skanu protokołu szkody. Zapewnił, że jak najszybciej wyślą mi nową antenę a tą odbiorą ode mnie na własny koszt. Ponieważ miałem w planach delegację do Stolycy powiedziałem, że w poniedziałek dam znać czy odbiorę ją osobiście, czy będziemy znowu próbowali wysyłki kurierem. Myślałem, że problem został rozwiązany. Niestety myliłem się.....

    W poniedziałek odebrała inna osoba. Misiu nie był zbytnio zorientowany w temacie dlatego poprosił o oddzwonienie za 5 minut, gdyż musiał to z kimś skonsultować. Po 5 minutach telefonuję ponownie i na jego szczęście dobrze, że tylko telefonuję bo gdybym był na miejscu to nie było by tak przyjemnie.

    Misiu stwierdził, że to nie ich problem a zleceniodawcą przesyłki jestem naprawdę Ja a Avanti jedynie nadaję paczkę w moim imieniu. Krótko powiedział, że muszę złożyć ten wniosek samodzielnie do działu reklamacji DPD i czekać na zwrot pieniędzy od DPD. Na moje argumenty i pytania dlaczego tak nagle zmienili zdanie odparł, ze to jest stanowisko szefa i nic na to nie poradzi. Przypominanie o nienależycie zapakowanej paczce też nie przyniosły rezultatu. Było słychać, że misiu chcę mnie po prostu jak najszybciej zbyć.

    W Efekcie tej żenującej sytuacji, ja pozostałem bez anteny, montaż SR8WXD opóźnia się z winy Avanti a mi pozostaje jedynie próba dodzwonienia się na wiecznie zajętą recepcję działu reklamacji DPD. Znając typowy obrót sprawy DPD w ostatnim możliwym terminie wykpi się, że wina leży po stronie nadawcy nienależycie przygotowującego przesyłkę. Mi pozostanie wtedy jedynie użeranie się z patałachami z Avanti i próba odzyskania moich pieniędzy.

    W związku z powyższym kategorycznie odradzam kupowanie tam czegokolwiek a już tym bardziej z wysyłką kurierem.



Spróbuję pomóc,


1.- Mniemam, że antenę zamówiłeś przez internet więc przysługuje ci prawo zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki od kuriera (czyli jeśli odebrałeś przesyłkę 19 grudnia to masz czas do 1.1.2016)

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta, Dz.U. 2014 poz. 827


2.- Możesz tez zareklamować towar który został uszkodzony w trakcie przesyłki.

Tłumaczenie AVANTI odnośnie: zleceniodawcą przesyłki jestem naprawdę Ja a Avanti jedynie nadaję paczkę w moim imieniu. Krótko powiedział, że muszę złożyć ten wniosek (protokół szkody) samodzielnie do działu reklamacji DPD i czekać na zwrot pieniędzy od DPD.

..jest bzdurne, ponieważ:

Przedsiębiorca czyli AVANTI odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący go otrzyma. Sprzedawca nie może się uchylać od tej odpowiedzialności nawet wtedy, gdy do utraty przesyłki doszło z winy profesjonalnego przewoźnika (w tym wypadku firmy kurierskiej DPD), któremu powierzył dostawę.

Podstawa prawna:
art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego



Co powinieneś zrobić?

Zareklamować towar który zakupiłeś!

Do AVANTI kierujesz pismo w którym musisz napisać:


Szanowni Państwo,

Chciałbym zareklamować towar (nazwa towaru), zakupiony w dniu (data) który w trakcie przewozu został uszkodzony. Załączam Państwu protokół sporządzenia szkody oraz zdjęcia uszkodzonego towaru.


Zgodnie z regulaminem zamówień w AVANTI:
Zobowiązują się Państwo dostarczyć towar bez wad, z wyłączeniem wad wskazanych w ofercie sprzedaży a w moim przypadku, antena Lafayette MV2000 została przysłana uszkodzona czyli z wadą.


Z poważaniem
Mateusz (nazwisko)

(odręczny podpis pod imieniem i nazwiskiem)


Podstawa prawna:
art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego

Przedsiębiorca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący go otrzyma. Sprzedawca nie może się uchylać od tej odpowiedzialności nawet wtedy, gdy do utraty przesyłki doszło z winy profesjonalnego przewoźnika (w tym wypadku firmy kurierskiej DPD), któremu powierzył dostawę.




Pismo napisz na komputerze i wyślij koniecznie jeszcze dzisiaj (!) listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (na poczcie wypełnij biały i żółty druk a na kopercie naklej żółtą naklejkę).


W jakim terminie przedsiębiorca (AVANTI) powinien rozpatrzyć twoją reklamację?

Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Jeżeli tego nie zrobi, można przyjąć, iż uznał żądanie konsumenta za uzasadnione (uwaga – nie dotyczy to żądania odstąpienia od umowy).

Co ważne, przez rozpatrzenie reklamacji należy rozumieć możliwość zapoznania się konsumenta ze stanowiskiem przedsiębiorcy. Nie jest więc wystarczające wysłanie przez sprzedawcę odpowiedzi na reklamację przed upływem 14 dni, jeżeli dojdzie ona do konsumenta po upływie tego terminu.

Podstawa prawna:
art. 561 ustęp 5 Kodeksu cywilnego


ps.
W razie problemów napisz Mateusz do mnie wiadomość prywatną - pomogę!


73'


  PRZEJDŹ NA FORUM