Łamanie znaków po raz kolejny. |
sp9ikf pisze: Witam, Om Bodek, myslę że jesteś w błedzie. w przypadku pozwoleń wydwanych amatorom to Kowalski otrzymuje pozwolenie radiowe i zostaje zarejestrowany jako SP9IKF a nie posiadne przez niego urządzenie radiowe. zajrzyj prosze do treści swojego pozwolenia radiowego. przypadek o ktorym piszesz dotyczy innych służb. moge sie wypowiadac w zakresie dot. morskie służby ruchomej, mysle że te same prawidła dotycza też samolotow i stacji broadcastingowych. w tych przypadkach podmiot będacy czyjąś własnościa (statek, samolot) posiadający zgodnie z wymogami (innymi przepisami) obowiazkowe urządzenia radiowe, otrzymuje pozwolenie radiowe z przypisanym do niego call signem. w tych okreslonych przypadkach transmisja ze statku lub samolotu musi zawierac jego call sign. ale operatorzy tych stacji będa rózni, tego pozwolenie radiowe nie precyzuje. Inaczej jest w przypadku słuzby amatorskiej. do statków sa przypisane urzadzenia radiowe. wnioskując o pozwolenie radiowe musisz opisać je w tym wniosku podając równiez numery fabryczne urządzeń. sa one potem przypisane na sztywno do nich. wymiana urządzenia skutkuje wnioskiem o skorygowanie pozwolenia radiowego. trochę to skomplikowane ale tak własnie wygląda. w pozwoleniach dla morskie słuzby sa wymienione wszystkie urzadzenia radiowe ktore sa zainstalowane na statku - nawet radary. mam nadzieje że cos niecos rozswietliłem róznice. miłego dnia pozdro jacek sp9ikf Popatrz tu: http://uke.gov.pl/pozwolenia-amatorskie-4266 "Zgodnie z przepisami, znaki wywoławcze nie służą do identyfikacji posiadacza pozwolenia radiowego, lecz do identyfikacji stacji amatorskiej i transmisji radiowej, prowadzonej za jej pomocą." Co Ty na to? |