Zasilacz QJE PS30SWII
    sp7ukl pisze:

    Uszkodzenie urządzenia nie jest niezgodnością z umową - rekojmia obejmuje wady ukryte - a ta na nią nie wygląda.


Uszkodzenie urządzenia jest ewidentną niezgodnością towaru z umową. Zasilacz wg. sprzedawcy miał zasilać urządzenie doń podłączone a nie zasila. Więc jest niezgodny z umową i można go spokojnie zwrócić i zażądać zwrotu gotówki lub wymiany na nowy, szczególnie jak od sprzedaży nie minęło więcej niż 6 miesięcy, bo wtedy prawo domniema, że usterka tkwiła w urządzeniu już w dniu sprzedaży. Jesteś zawodowym sprzedawcą a nie znasz prawa krajowego w tym zakresie.

Pytanie powinno być inne. Od grudnia ubiegłego roku nie ma już ustawowej niezgodności towaru z umową, nowelizacja prawa zmieniła niezgodność towaru z umową na rękojmię. Co jednak dla klient nie ma znaczenia i sama reklamacja proceduralnie się nie zmienia. Spokojnie więc reklamuj u sprzedawcy i żądaj naprawy, wymiany na nowy lub zwrotu gotówki. Dodam, że obecnie już urządzenie może zostać naprawione jeden raz, przy drugiej usterce przysługuje wymiana lub zwrot gotówki.

Obecne procedury reklamacji opisuje tabelka:
http://konsumentwsieci.pl/pierwsza-reklamacja-na-podstawie-rekojmi-procedura/

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,155,390,89,1,abc-konsumenta--co-warto-wiedziec-o-zakupach-i-reklamacji-wzory-pism.html

Pzdr!


  PRZEJDŹ NA FORUM