Karta QSL elektroniczna.
    so3ak pisze:

      vlp pisze:

      Zrobiłem małą statystykę otrzymanych potwierdzeń w stosunku do wszystkich łączności.
      I tak:
      QSL "papierowa" 51,4%
      eQSL 40,4%
      LoTW 18,1%

      Suma nie jest równa 100% bowiem część łączności potwierdzona jest dwoma lub trzema możliwościami.

      Gdzie zatem jest wyższość LoTW nad innymi sposobami potwierdzania łączności?
      Być może jestem pechowcem i trafiam wyłącznie na korespondentów nie uznających LoTW...
      Być może koledzy mają inne doświadczenia toteż ciekaw jestem jak u Was wygląda taka statystyka...


    Władku nie ma wyższości LOTW nad papierem ( eQSL odpuszczam bo nikt go nie honoruje) jest tylko duża sprawność i wygoda w sposobie uzyskania głównych dyplomów nobilitujących operatorów zajmujących się DX-owaniem to WAS , WPX , DXCC (szkoda że nie WAZ smutny ).
    Sprawność to bardzo szybkie przesłanie logu ,złożenie aplikacji o dyplom oraz błyskawiczna obsługa i potwierdzenie aplikacji.
    Wygoda to brak wysyłki kart , często bardzo cennych i rzadkich podmiotów oraz zapłata za wydanie dyplomu kartą kredytową .
    Gdy by chcieć to wszystko zrobić ścieżką tradycyjną poprzez krajowych Award Managerów trwało by to co najmniej parę tygodni (jak nie miesięcy) i kosztowało dodatkowy czas oraz cena również byłby dużo większa .A co najważniejsze wielokrotnie zdarzało się że karty ginęły lub powracały uszkodzone , dlatego część kolegów wolało przekazywać karty osobiście np. na zjazdach , spotkaniach do Award Managerów
    Mój przykład WAS czas od złożenia aplikacji do odbioru dyplomu pocztą to 7 dni , 200 DXCC to 10 dni .
    Grzegorz



Grzegorzu,
zgadzam się z Tobą ale tylko w 50%...
Owszem, masz rację że samo otrzymanie dyplomu za pomocą LoTW jest prostsze i szybsze.

Ale:
załóżmy, że te moje 51% kart papierowych spełnia warunki do otrzymania jakiegoś dyplomu.
To jak długo musiałbym czekać aż te 18% potwierdzeń LoTW osiągnie również wymagane 51% abym mógł "bezboleśnie" otrzymać dyplom?

Pozdrawiam serdecznie


  PRZEJDŹ NA FORUM