Forum PZK
Witam Kolegów Administratorów Forum PZK

Uprzejmie proszę o wyjaśnienie kilku kwestii związanych z potencjalnym korzystaniem przez członka PZK z dobrodziejstwa uruchomionego Forum Dyskusyjnego Polskiego Związku Krótkofalowców:

1. Czym różni się „Forum Polskiego Związku Krótkofalowców” (pkt.1 regulaminu) od „Forum dyskusyjnego PZK” (pkt.2 regulaminu),

2. Czym różni się pozbawienie prawa uczestnictwa w Forum (pkt.14 regulaminu) od zablokowania pisania postów lub blokady użytkownika Forum (pkt.3 załącznika do regulaminu), zgodnie z pkt.15 regulaminu użytkownik może dostać ostrzeżenie albo czasowo lub na stałe być pozbawiony prawa do uczestnictwa w forum poprzez zablokowanie dostępu do forum, zaś załącznik o nazwie „Szczegółowe zasady obowiązujące na Forum PZK” wprowadza w pkt. 3 gradację „kar” (zablokowanie pisania postów na 7 dni, pobawienie uczestnictwa na 7 dni, pozbawienie uczestnictwa na 30 dni, bezwzględna blokada uczestnictwa na okres 1 roku) dla użytkownika który nie przestrzega regulaminu forum . Czy zatem zablokowanie pisania postów lub okresowe pozbawienie uczestnictwa (za wyjątkiem okresu rocznego) ma charakter względny, a co za tym idzie może być modyfikowana? Kto o tym będzie decydował i w jakim trybie?

3. W jaki sposób będą nadawane uprawnienia dostępu do Forum osobom niezarejestrowanym na forum (Gościom), czyli zgodnie z pkt.4 regulaminu osobom nie będącym członkami PZK lub osobom będącym członkami PZK, które się nie zarejestrowały lub zostały pozbawione prawa uczestnictwa w forum, czy zgodnie z zapisem pkt.4 bliżej nieokreślona siła będzie nadawała uprawnienia dostępu do forum w charakterze Gościa nie-członkom PZK albo osobom które zostały pozbawione prawa uczestnictwa w Forum?

4. Czy wyrażenie zgody na publikację treści przez autora (pkt.6 regulaminu) stanowi przeniesienie praw autorskich na rzecz PZK (pkt.12 regulaminu zdaje się to wprost potwierdzać), a jeżeli tak to jak należy interpretować możliwość swobodnego dysponowania treścią przez autora, który uprzednio przekazał swoją publikację na Forum (tak pkt.12 zdanie 2 regulaminu), a co za tym idzie przeniósł uprzednio swoje prawa do publikacji na PZK?

5. Czym różni się „zarejestrowany użytkownik posiadający odpowiednie uprawnienia” (pkt.9 i pkt. 11 regulaminu) od „zarejestrowanego użytkownika Forum uprawnionego do moderowania” (pkt.6 regulaminu) i czy są oni również osobami uprawnionymi do nadawania ostrzeżeń użytkownikowi (pkt.16 zdanie 2 regulaminu) lub osobami uprawnionymi do przywrócenia użytkownikowi odebranego wcześniej prawa do uczestnictwa w forum (pkt .19 ust.b regulaminu), czy też są to zupełnie różne osoby o różnych uprawnieniach oraz czy osoba uprawniona do nadawania ostrzeżeń lub przywrócenia odebranego wcześniej prawa uczestnictwa nie musi być użytkownikiem forum?

6. Czym się różni kara natychmiastowego wykluczenia z forum (pkt.6 załącznika do regulaminu) od usunięcia natychmiast z forum (pkt.4 załącznika do regulaminu) oraz od wykluczenia z uczestnictwa na Forum (tzw. ban – pkt.8 załącznika do regulaminu)?

7. Jakie przypadki należy uznawać za drastyczne naruszenia regulaminu Forum a jakie za drastyczne naruszenia zasad bliżej nieokreślonego współżycia (vide pkt.4 załącznika do regulaminu)?

8. Czy pkt.1 załącznika do regulaminu prawidłowo przewiduje weryfikację rejestracji użytkownika tylko w stosunku do członków PZK w oparciu o adres e-mail znajdujący się w bazie OSEC, bowiem powyższy zapis wskazuje jako możliwość rejestracji innych użytkowników Forum, do których ten mechanizm nie będzie stosowany (czyli nie-członków PZK gdyż baza OSEC dotyczy tylko członków PZK), a to byłoby sprzeczne z pkt. 4 regulaminu?

9. Jakie treści są uznawane za powszechnie naganne moralnie, a jakie za społecznie niewłaściwe (pkt.7 ust.b regulaminu), a także jakie za naruszające zasady etyki (etyka to nic innego jak moralność z formalnego punktu widzenia bowiem do filozofii jako takiej chyba autor regulaminu się nie odwoływał)?

10. W jaki sposób umieszczać odnośniki do stron udostępniających treści zgodne z prawem (np. strona producenta dane oprogramowania – pkt. 7 ust.a regulaminu), jeżeli zabroniona jest dyskusja w formie linków do innych stron (vide pkt.7 ust. d regulaminu)?

11. W jaki sposób administrator lub moderator Forum będzie ograniczony w przekazaniu uprawnionym organom na ich wniosek nr IP użytkowników, jeżeli wniosek ten będzie dotyczył naruszeń prawa międzynarodowego (np. unijnego) lub będzie wystosowany na podstawie żądania państwa obcego w oparciu o przepisy obowiązujące w tym państwie (zgodnie z pkt. 8 regulaminu administrator lub moderator będzie zobowiązany przekazać nr IP użytkownika tylko w przypadku naruszeń prawa autorskiego i prawa polskiego, które pociągają za sobą bliżej nieznane konsekwencje prawne dla nieznanego kręgu osób lub podmiotów)?

12. Czym różnią się publikacje zawierające treści, które łamią zasady określone regulaminem forum, o których mowa w pkt. 11 ust.b regulaminu, od umieszczonych informacji na forum zawierających treści naruszające regulamin (pkt.16 zdanie 1 regulaminu)? Jest to o tyle istotne, że w pierwszym przypadku wstrzymać lub usunąć publikację może administrator, moderator lub inny zarejestrowany użytkownik posiadający odpowiednie uprawnienia, zaś w drugim przypadku administrator lub moderator mogą usuwać informacje lub blokować tematy dyskusji. Zatem w drugim przypadku uprawnień do usuwania informacji nie posiada zarejestrowany użytkownik posiadający odpowiednie uprawnienia, zaś sam administrator lub moderator nie może blokować samych informacji lecz tylko całe tematy dyskusji. Powyższe też jest sprzeczne ze zdaniem 3 pkt.16 regulaminu, bowiem zarejestrowany użytkownik posiadający odpowiednie uprawnienia nie ma uprawnień do usuwania informacji, ale ma uprawnienia do nadania ostrzeżenia użytkownikowi (pkt.16 zdanie 2), zaś usunięcie postu jest równoznaczne z ostrzeżeniem użytkownika, jak zatem zarejestrowany użytkownik posiadający odpowiednie uprawnienia może nadać ostrzeżenie użytkownikowi, które jest usunięciem postu, jeżeli zgodnie ze zdaniem 1 tego punktu nie ma uprawnień do usuwania informacji.

13. Jaki jest zakres stosowania oraz tryb odpowiednio skarg, zażaleń oraz odwołań, o których mowa w pkt. 20 regulaminu?

14. Czy „szczegółowe wytyczne dla użytkownika forum PZK (pkt. 20 regulaminu) odpowiadają „Szczegółowym zasadom obowiązującym na Forum PZK”, a jeżeli nie to kiedy można liczyć na przygotowanie wytycznych?

15. Kto będzie uprawniony do modyfikacji wytycznych dla użytkownika forum PZK (regulamin zatwierdził Prezes PZK, zaś w pkt.20 regulaminu jest delegacja do modyfikacji wytycznych dla użytkownika bez wskazania uprawnionych do ich dokonywania, co więcej, jeżeli wytyczne nie odpowiadają szczegółowym zasadom obowiązującym na Forum PZK, to kto i w jakim trybie będzie zmieniał lub zatwierdzał szczegółowe zasady obowiązujące na Forum PZK)?

16. Kto wchodzi w skład personelu Forum PZK (vide pkt.2 zdanie 3 załącznika do regulaminu)?

17. Jaki jest zakres braku czytelności oraz niedokładności danych użytkownika w profilu użytkownika (pkt.8 zdanie 2 załącznika do regulaminu), wobec braku obowiązku wprowadzania danych użytkownika w profilu (vide pkt.8 zdanie 1 załącznika do regulaminu - użytkownik może lecz nie musi wprowadzić danych do profilu) oraz w jaki sposób będzie realizowana adekwatność kar wobec użytkownika w zależności od nieczytelności lub niedokładności danych, których nie miał obowiązku podać (vide pkt.8 zdanie 4 załącznika do regulaminu – mogą zostać na użytkownika nałożone odpowiednie sankcje)?

18. Czy powiadomienie o naruszeniu regulaminu forum stanowi obowiązek każdego użytkownika (pkt. 9 załącznika do regulaminu), czy też jest tylko pobożnym życzeniem administratora/moderatora wyartykułowanym w formie prośby do użytkownika (vide pkt. 2 zdanie 3 załącznika do regulaminu)?

19. Czy brak powiadomienia o naruszeniu regulaminu forum stanowi naruszenie regulaminu, bowiem zapis pkt. 9 załącznika do regulaminu wskazujący na obowiązek użytkownika prowadzi wprost do wniosku, że brak realizacji obowiązku nałożonego regulaminem jest niezgodny z tym regulaminem, co za tym idzie ten użytkownik, który stwierdził, że inny użytkownik nie powiadomił o naruszeniu regulaminu i sam nie powiadomił o tym naruszeniu też narusza regulamin i tak kolejny, a co za tym idzie można właściwie ukarać każdego użytkownika forum, który nie zawiadomił administratora lub moderatora o naruszeniu regulaminu Forum.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
73!
Dariusz
SP2HQY


  PRZEJDŹ NA FORUM