Wspaniały dar od Piotra SP6VXS dla chłopców z Radioreaktywacji w szkole Żagle Stowarzyszenia Sternik
    kubek pisze:

      sq5sts pisze:

      Już mówię...
      a. podczas pierwszej prezentacji całodniowej dowiadują się jaka jest zasada działania radia i przeprowadzamy eksperymenty z elektromagnetyzmu
      b. w formie zabawy z wszystkimi klasami 5 i 6 zlutowaliśmy sobie prosty kit vellmana, np. biegającą pluskwę
      c. podczas zajęć wakacyjnych ( dla ochotników więc nic pewnego że się zbiorą) planuję zbudować prosty keyer, klucz yambiczny oraz być może odbiorniczek "Lidi" Włodka SP5DDJ ponieważ jest świetnie opisany.
      Powiedzmy sobie szczerze, więcej się nie uda zrobić. Wszelkie rodzaju transcivery jak Taurusy, Bartki są moim zdaniem poza ich zasięgiem.



    Sp5ddj popełnił swój projekt Lidia już 9 lat temu. Zastanawiam się, czy nie jest on już zbyt wiekowy dla chłopców,
    a zwłaszcza oczekiwań sp6nic, który tak nam napisał:

      sp6nic pisze:

      Elektronika, samodzielne konstrukcje, OK ! Jak najbardziej! Warto tym młodych zarażać.
      Ale nie konstrukcjami sprzed 30-tu paru lat!!!! To ich na bank nie zainteresuje! Tylko zrazi i zniechęci.
      O to mi chodzi ! Nie zrozumiałeś Grzegorz mojego postu. Powtórzę. Mamy XXI wiek! Nawet drugą dekadę tego wieku!

      I są obecnie nowe techniki, nowe rozwiązania, nowe części, nowy nawet desing urządzeń.
      Wyświetlacza ciekło klistaryczne-ful kolor, arduino itp.
      Tym można zainteresować. Starocie to temat dla koneserów.
      Sam takim jestem wesoły Ale nie dla dzieciaków.


    Dopiero teraz uzmysłowiłem sobie niestosowność mojej propozycji obdarowania tych dzieciaków zabytkowym Bartusiem,
    który absolutnie nie przystaje do "drugiej dekady tego wieku"!
    Nie posiada on wcale "wyświetlacza ciekło klistaryczne-ful kolor, arduino itp".
    Może jedynie posłużyć do nawiązania prostego QSO, pod warunkiem posiadania ...... anteny.


A gdzie cyfrowa obróbka sygnału, a jak nie ma wyświetlacza kolorowego TFT
to nie ma na co patrzeć.


  PRZEJDŹ NA FORUM