Zamawianie Baofengów z Chin |
Skoro mowa o Baosiach, swego czasu zakupiłem 1 szt UV-5R, dotarł cały i zdrowy, po 2-3 dniach używania zaliczył zgon, napisałem do sprzedawcy (z eBaya), poprosił o opis sytuacji i za kilkanaście dni dostałem kolejną sztukę nówkę. Ta przeżyła do czasu sprzedaży i teraz cieszy, oczywiście po drobnych poprawkach toru audio, nowego nabywcę. Mimo wszystko dla detalistów (os. fizycznych) uważam, że warto kupować w ChRL, płatność via PayPal, która daje gwarancję zwrotu należności w przypadku problemów, warunek - nie przeoczyć 60 dniowego okresu. https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/paypal-safety-and-security Czyli jak sprzedawca nie odda pieniążków, to PayPal zwróci. Puszczając kasę bezpośrednio w świat - może być różnie i zależy głównie od kaprysu sprzedawcy. Generalnie nie trafiłem na nieuczciwego skośnookiego, choć na forach grzmią od rzekomych problemów. Inny przykład - prosty model drona. Zakupiłem, paczka zaginęła w tranzycie na którymś z lotnisk. Paczka w trackingu "stanęła" na ponad 20 dni i tak "została". Napisałem, dołączyłem zrzuty trackingu zarówno ze strony spedytora nadawcy jak i polskiego (w tym przypadku PP), po kilku dniach dostałem nowy numer nadania i za kilkanaście dni paczka dotarła. Reasumując, nie jest generalnie tak źle, jak niektórzy twierdzą. Co do zakupu na tzw. fakturę, na pewno na rynku krajowym jest prościej i łatwiej. Ale od czego są księgowi? SQ5KLN pisze: Warto znać swoje prawa I warto nadmienić o zmianach w tym zakresie po 25 grudnia 2014. Poradniki dla konsumentów są ogólnie dostępne, warto zajrzeć chociażby tutaj: http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/reklamacje/ |