Gdy SSB nie może tam CW dotrze...
Masz pełną rację Piotrze, że ucho i mózg ma rozpoznawać "melodię" litery i faktycznie litera nadana nawet w "szalonym" tempie wziętym z prędkości 50wpm będzie łatwiej rozpoznawalna, niż nadana w tempie 8wpm, ale też nie zapominajmy, że uczący się może to rozróżniać osobno, a nie w "ciągu tekstowym" nadawanym w dużym tempie. Po prostu mózg musi się oswoić także z łączeniem poszczególnych liter i dlatego powinny być robione odpowiednio długie przerwy, co w sumie spowoduje mniejszą średnią szybkość nadawania. pomysł

PS: Oczywiście potwierdzam, że nauka odbioru liter zwłaszcza podobnych w brzmieniu jak np "j" i "w" będzie bardziej przyswajalna w tempie 12wpm, niż 5wpm.
A takich podobieństw jest więcej: litery "p" i "r", albo np nawet "c" i "f" lepiej się odróżnia i zapamiętuje nadawane szybko.


  PRZEJDŹ NA FORUM