Linka mosiądzowana |
SP5MAD pisze: Znakomita większość anten samochodowych jest ze stali nierdzewnej i jakoś nadają. Wiadomo, że stal ma gorszą przewodność niż miedź a stal nierdzewna jeszcze gorszą. Wiadomo, że straty wynikające z rezystancji przewodu anteny będą większe dla stali nierdzewnej niż miedzi. Pytanie tylko o ile, a to zależy od impedancji anteny przed układem dopasowującym. Powiedzmy przy antenie o impedancji 200 ohm, 2 ohm strat na drucie to tylko jeden procent, ale przy impedancji anteny 10 ohm, to już będzie 20 procent. Wszystko zależy ???? P.S. Oczywiście te przykładowe 2 ohm strat to dla w.cz. a nie mierzone omomierzem. Włodek, SP5MAD. Masz rację ale w antenach samochodowych bardziej chodzi o wytrzymałość a nie o to żeby cię było słychać daleko, a wręcz przeciwnie żebyś był słyszalny w najbliższej okolicy i nie zakłócał innym. |