Zasilanie radia w Renault Megane II
Niestety w ogóle nie rozumiesz co się do Ciebie mówi, więc ta dyskusja jest bezcelowa. Ja przedstawiam argumenty, Ty mówisz o klapkach, o szkole itd, a merytoryki zero.

    SP2LIG pisze:

    Na tym forum ten temat był już poruszany wielokrotnie.

    W jakim celu w komplecie(kable zasilające) z TRX'em zasilanym z obcego źródła są dwa bezpieczniki (+/-)?????? Zastanów się i daj odpowiedź.
    ___________
    Greg SP2LIG


Nie wiem czy jest sens pisać, bo i tak nie przeanalizujesz, bo trzeba się wczytać i zrozumieć, a z tym jest problem. Ale dobra. Zaznaczam, że nie mówiliśmy o kablu od radia, tylko o instalacji w aucie, którą "widzi" tenże kabel. Ty próbujesz zmienić temat na kabel od radia, a to nie to samo. Ale ok. Po co jest bezpiecznik na minusie na kablu od radia, to napisał ADE - jeśli podepniesz na odwrót BEZPOŚREDNIO do akumulatora, a antena będzie umasiona to pójdzie zwarcie. Muszą uwzględnić głupotę ludzką i podłączenie bezpośrednie odwrotnie. Jeśli podłączysz odwrotnie do KABLA podłączonego do akumulatora z bezpiecznikiem na plusie, to bezpiecznik spali się i OK, bezpiecznik na kablu minusowym od radia oraz bezpiecznik na kablu (jeśli go założysz) minusowym od akumulatora nie potrzebny. Czyli jak masz odpowiednią instalację w aucie z bezpiecznikiem za dodatnią klemą to jest on niepotrzebny - bez względu na odwrotne podłączenie, ale to uwzględniają więc jest.
Bezpiecznik na kablu od radia plusowym jest do normalnej pracy, jeśli podłączysz bieguny zgodnie i bezpośrednio do akumulatora. Pośrednictwo instalacji w aucie z bezpiecznikiem za dodatnią klemą powoduje, że ten bezpiecznik jest niepotrzebny, ale dają go bo nie wiedzą czy podłączysz bezpośrednio do akumulatora czy przez kabel z bezpiecznikiem, a musi być jakiś bezpiecznik. W tej sytuacji bezpiecznik na kablu (jeśli go założysz) minusowym od akumulatora również nie potrzebny.
Sytuacja, w której bezpiecznik na ujemnym kablu od akumulatora mógłby zapracować jest w praktyce niespotykana. Musiałoby dojść do zwarcia kabla od klemy dodatniej nie z karoserią pojazdu, a z kablem idącym od minusowej klemy.


  PRZEJDŹ NA FORUM