Zasilanie radia w Renault Megane II
    sq6ade pisze:

    Postaram się wyjaśnić dlaczego w/g mnie producenci zabawek dla radioamatorów dają bezpiecznik na minusowym kablu.

    Najpierw rysunek że zalecają łączyć wprost do accu plus i minus. Podejrzewam że jest to tak
    przedstawiane aby każdy mógł to podłączyć bez szukania minusa z masy pojazdu :



    Po co bezpiecznik na minusie? Wyobraźmy sobie że go nie ma a ktoś odwrotnie połączy 2 kable do accu:
    Spali się bezpiecznik na plusie a brak bezpiecznika na minusowym kablu podłączonym do plusa
    accu spowoduje zwarcie plusa accu do masy auta poprzez kabel anteny i pożar.

    Po to moim zdaniem jest bezpiecznik na minusowym kablu. Jeśli założyć że masę ciągniemy z karoserii - jest on zbędny.


No i można wydedukować poprawnie, do TRX'a zawsze/fachowo(nawet CB było w ten sposób podłączane)prowadzi się dwa przewody aku-TRX.
W tym celu(nabycia stosownej wiedzy) odsyłałem Bogdana do elektryka samochodowego.
____________
Greg SP2LIG


  PRZEJDŹ NA FORUM