Zasilanie radia w Renault Megane II |
sq6ade pisze: Postaram się wyjaśnić dlaczego w/g mnie producenci zabawek dla radioamatorów dają bezpiecznik na minusowym kablu. Najpierw rysunek że zalecają łączyć wprost do accu plus i minus. Podejrzewam że jest to tak przedstawiane aby każdy mógł to podłączyć bez szukania minusa z masy pojazdu : Po co bezpiecznik na minusie? Wyobraźmy sobie że go nie ma a ktoś odwrotnie połączy 2 kable do accu: Spali się bezpiecznik na plusie a brak bezpiecznika na minusowym kablu podłączonym do plusa accu spowoduje zwarcie plusa accu do masy auta poprzez kabel anteny i pożar. Po to moim zdaniem jest bezpiecznik na minusowym kablu. Jeśli założyć że masę ciągniemy z karoserii - jest on zbędny. No i można wydedukować poprawnie, do TRX'a zawsze/fachowo(nawet CB było w ten sposób podłączane)prowadzi się dwa przewody aku-TRX. W tym celu(nabycia stosownej wiedzy) odsyłałem Bogdana do elektryka samochodowego. ____________ Greg SP2LIG |