Tym Panom juz dziekujemy!
Rece opadaja.
    SP3UQE pisze:


    No właśnie, albo obszar jego przemieszczania. Piszę więc wie wniosku że zamierzam uruchomić stację ruchomą a przewidywany obszar przemieszczania to terytorium RP.


I dostaniesz odpowiedź podobną do tej, którą dostałem ja:
http://ochwal.pl/dec_lokalizacja.pdf

Odwoływać się od niej nie będę, ale wystąpiłem już z kolejnym wnioskiem, który wklejam poniżej i mam nadzieję, że tym razem się uda.
Jeśli chcesz, wyślij podobny. UKE przez telefon twierdzi, że obcokrajowcy na mocy Art. 144 ust.2 pkt 2. mają prawo pracować w Polsce z dowolnej lokalizacji. Zażądałem stwierdzenia tego na piśmie odrębnym wnioskiem i czekam na odpowiedź.

-----------

Prezes
Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Zwracam się z uprzejmym wnioskiem o zmianę posiadanego przeze mnie Pozwolenia Radiowego Nr 333/I/F/2009 poprzez dodanie do jego treści następującej klauzuli:

„Posiadacz pozwolenia może użytkować amatorską radiostację tymczasowo (nie dłużej niż 90 dni) poza stałą lokalizacją wskazaną w pozwoleniu, na terytorium RP, jednakże w takim przypadku nie może żądać ochrony przed szkodliwymi zakłóceniami.”

Uzasadnienie:

Obecna treść Pozwolenia Radiowego Nr 333/I/F/2009 praktycznie ogranicza możliwość użytkowania radiostacji amatorskiej wyłącznie do jednego miejsca (lokalizacji), wpisanego do pozwolenia, teoretycznie zmiana lokalizacji (chociażby tymczasowa) radiostacji wymaga każdorazowo złożenia wniosku do Prezesa UKE, którego rozpatrzenie oraz wydanie decyzji administracyjnej zmieniającej pozwolenie trwa kilkanaście dni, a przede wszystkim w sposób absolutnie zbędny angażuje czas pracy urzędników państwowych odpowiedzialnych za ewidencję pozwoleń radiowych, a w sposób całkowity uniemożliwia wykorzystanie radiostacji amatorskiej w sposób przenośny lub przewoźny (co jest istotne np. w przypadkach usuwania skutków klęsk żywiołowych), co biorąc pod uwagę uprawnienia ustawowe przysługujące w Polsce radioamatorom obcokrajowcom używającym radiostacji amatorskich w sposób tymczasowy (nie dłużej niż 90 dni) na mocy Art. 144 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo Telekomunikacyjne oraz Zalecenia CEPT T/R 61-01 stanowi dyskryminację obywateli polskich wobec obywateli innych państw członkowskich UE, a takowa dyskryminacja jest wprost zabroniona przez Art. 18 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Wobec praktycznej niemożności zapewnienia radiostacjom amatorskim użytkowanym w sposób tymczasowy poza stałą lokalizacją wskazaną w pozwoleniu radiowym ochrony przed szkodliwymi zakłóceniami wymaganej przez Art. 148 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo Telekomunikacyjne oraz wobec konieczności zapewnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej tych samych i niedyskryminujących warunków używania radiostacji amatorskiej w sposób tymczasowy poza stałą lokalizacją wpisaną do pozwolenia – zarówno posiadaczom pozwoleń wydanych przez Prezesa UKE jak i pozwoleń wydanych przez zagraniczne administracje właściwe dla spraw łączności w innych krajach członkowskich UE, zasadne jest wprowadzenie przy użytkowaniu radiostacji amatorskiej w sposób tymczasowy również dla posiadaczy pozwoleń wydanych przez Prezesa UKE zasady, iż posiadacz pozwolenia w takich przypadkach „nie może żądać ochrony przed szkodliwymi zakłóceniami” (Art. 2 ust. 4. Zalecenia CEPT T/R 61-01).




  PRZEJDŹ NA FORUM