Tym Panom juz dziekujemy!
Rece opadaja.
Ogólnie drążę temat od trzech miesięcy wnioskując do UKE i MAiC o podanie wykładni prawnej przepisów, które nas obowiązują i powiem wam, że jest pewne światełko w tunelu. Postaram się opisać w tym wątku wszystko po kolei.

W każdym razie od decyzji odmownej nie będę się odwoływał, za to w ubiegłym tygodniu złożyłem kolejny wniosek i mam nadzieję, że tym razem się uda. Jeśli ktoś chce, niech też składa. To nic nie kosztuje. Można go wysłać nie wychodząc z domu, drogą elektryczną przez ePUAP.

----------------

Zwracam się z uprzejmym wnioskiem o zmianę posiadanego przeze mnie Pozwolenia Radiowego Nr .............. poprzez dodanie do jego treści następującej klauzuli:

„Posiadacz pozwolenia może użytkować amatorską radiostację tymczasowo (nie dłużej niż 90 dni) poza stałą lokalizacją wskazaną w pozwoleniu, na terytorium RP, jednakże w takim przypadku nie może żądać ochrony przed szkodliwymi zakłóceniami.”

Uzasadnienie:

Obecna treść Pozwolenia Radiowego Nr ........... praktycznie ogranicza możliwość użytkowania radiostacji amatorskiej wyłącznie do jednego miejsca (lokalizacji), wpisanego do pozwolenia, teoretycznie zmiana lokalizacji (chociażby tymczasowa) radiostacji wymaga każdorazowo złożenia wniosku do Prezesa UKE, którego rozpatrzenie oraz wydanie decyzji administracyjnej zmieniającej pozwolenie trwa kilkanaście dni, a przede wszystkim w sposób absolutnie zbędny angażuje czas pracy urzędników państwowych odpowiedzialnych za ewidencję pozwoleń radiowych, a w sposób całkowity uniemożliwia wykorzystanie radiostacji amatorskiej w sposób przenośny lub przewoźny (co jest istotne np. w przypadkach usuwania skutków klęsk żywiołowych), co biorąc pod uwagę uprawnienia ustawowe przysługujące w Polsce radioamatorom obcokrajowcom używającym radiostacji amatorskich w sposób tymczasowy (nie dłużej niż 90 dni) na mocy Art. 144 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo Telekomunikacyjne oraz Zalecenia CEPT T/R 61-01 stanowi dyskryminację obywateli polskich wobec obywateli innych państw członkowskich UE, a takowa dyskryminacja jest wprost zabroniona przez Art. 18 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Wobec praktycznej niemożności zapewnienia radiostacjom amatorskim użytkowanym w sposób tymczasowy poza stałą lokalizacją wskazaną w pozwoleniu radiowym ochrony przed szkodliwymi zakłóceniami wymaganej przez Art. 148 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo Telekomunikacyjne oraz wobec konieczności zapewnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej tych samych i niedyskryminujących warunków używania radiostacji amatorskiej w sposób tymczasowy poza stałą lokalizacją wpisaną do pozwolenia – zarówno posiadaczom pozwoleń wydanych przez Prezesa UKE jak i pozwoleń wydanych przez zagraniczne administracje właściwe dla spraw łączności w innych krajach członkowskich UE, zasadne jest wprowadzenie przy użytkowaniu radiostacji amatorskiej w sposób tymczasowy również dla posiadaczy pozwoleń wydanych przez Prezesa UKE zasady, iż posiadacz pozwolenia w takich przypadkach „nie może żądać ochrony przed szkodliwymi zakłóceniami” (Art. 2 ust. 4. Zalecenia CEPT T/R 61-01).


  PRZEJDŹ NA FORUM