ROTOR AZ/EL sterowanie PC |
Mówiąc szczerzę trochę mi "przykadziłeś " , aż mi się głupio zrobiło :- ))) Te duże rotory projektował mój wspólnik Józef , ja do nich zrobiłem przetworniki dwu bitowe . Ale po kolei : Może czasu i nie mam ale zapisałem się na to forum aby zobaczyć co teraz interesuje waszą mafie :- ))) Przeglądając Ruskie strony zobaczyłem ze robią rotory na motoreduktorach , a to moje pomysły które miałem parę lat temu ale zaniedbałem się i skupiłem na nowych sterownikach MD-01 ( taki jak do CBK ) . Niedawno stwierdziłem ze trzeba zrobić coś nowego. Zaprojektowałem i zrobiłem dwa rotory Typu RING ( prototypy dobrze działają dla masztów 25G , 45G , 55G , 65G ) Zrobiłem na szybkiego projekty rotorów na motoreduktorach ( jeden widzieliście AZ/EL ) . Zrobiłem prosty rotor AZ .W tym tygodniu będę miał resztę pomalowanych komponentów to wystawie zdjęcia A teraz pytania #1 Silniki od wycieraczek które używamy to wyrób firmy Silmet i są to normalne silniki prądu stałego , nie maja jednego kierunku obrotów . ZELMOT robi duże silniki używane do Rotorów BIG i niektóre z ich oferty są jednostronne ( trzeba sprawdzić na ich stronie które ) #2 Jeśli chodzi o rotor zamiast conrada to jak zwykle jest problem ceny :- )) Conrad jest tak tani ze motoreduktor jest droższy od niego :- ((( Ale jeśli ktoś chce mieć dobry rotor to musi być trochę droższy Jak pisałem zrobiłem projekt takiego rotora i dam zdjęcia , ma on dość prostą konstrukcje . Zrobię zdjęcia rozłożonego to będzie łatwo zobaczyć z czego się składa :- ))) Teraz parametry . Motoreduktory TH-40 maja napisk pionowy do 100kg bo wał aobsadzony jest na dwu łozyskach , ale raczej ja bym dawał do 20-30 kg . moment obrotowy jest 50Nm w komplecie z silnikiem silmet ( ma moc 10 Nm ) i reduktorem 30:1 mógłby dawać 500 Nm ale to tylko teoria :- )) Te 50 -70 Nm powinno byc OK . Dla motoreduktorów TH-50 ta moc jest dwukrotnie większa. Waga Rotora TH-40 to 4-4,5 kg a dla TH-50 około 5-5,5 kg Dlatego dla Rotorów AZ/EL myślę ze dla TH -40 można podnosić anteny do 8- 10 kg ( w Elewacji ) a dla TH-50 do 15kg ?? Wyjdzie w próbach . Cena rotorów była by dla TH-40 590+ VAT a TH -50 670 + VAT . Ale jakby pomyśleć o mniejszym silniku to może było by taniej ?? silnik kosztuje 150 + VAT :- (((((( Na razie tyle taki trochę przydługi elaborat ale jak macie pytania piszcie , nie ukrywam ze na razie nie zastanawiałem się jak to będę sprzedawał ?? ........................................... SPID Jacek |