Jak zbudować rotor
    sq9oub pisze:

    Andrzej odpada. Przemyślałem to wcześniej. Przy używaniu w krótkim czasie wkrada się błąd w kącie nachylenia. Błąd powstaje co 0.5 stopnia. Dwójnik zliczy nieparzystą ilość impulsów np.7 niby ok, ale przykład- wyłączamy wszystko idziemy spać, na drugi dzień odpalamy i już na starcie mamy 0.5 st błędu gdyz dzielnik zacznie zliczać znowu co dwa impulsy nie uwzględniając jednego "straconego" impulsu z poprzedniego dnia. Mija parę dni.....

Dwa pomysły:
1.
Nie wyłączasz zasilania układu elektronicznego.

2.
Masz ustawione 0 elewacji dokładnie razem z krańcowym wyłącznikiem. Każdorazowo kończysz pracę parkując na 0 elewacji, wyłączasz skrzynkę elektroniczną. Dodatkowym włącznikiem załączasz silnik siłownika do pracy w kierunku zera elewacji, jeśli jest na zerze krańcówka nie pozwoli na włączenie silnika, jeśli powstał błąd silnik dokręci do momentu zadziałania krańcówki.


  PRZEJDŹ NA FORUM