Łożysko oporowe do rotora Conrad, AR-303
SQ9OUB.

Jarek, w dotychczasowej wieloletnie mojej praktyce z łożyskami wahliwymi to pierścień zewnętrzny łożyska(bieżnie zewnętrzna) był zawsze osadzony w obudowie na stałe. Wahają się rolki/kulki i pierścień wewnętrzny(bieżnia wewnętrzna). Niedopuszczalne są jakiekolwiek luzy pomiędzy obudową łożyska a pierścieniem zewnętrznym łożyska, wtedy łożysko lub obudowa zostanie szybko zniszczone. Zastosowanie smarowniczki nie ma racji bytu. Łożyska toczne które wymagają smarowania w czasie eksploatacji są fabrycznie do tego przystosowane. Jak, nie będę tutaj rozpisywał się na ten temat. Jeszcze raz zaznaczam że łożysk ZZ nie smaruje się dodatkowo. Smarowniu podlegają natomiast wszelkie łożyska otwarte, chyba że pracują w oleju lub paliwie. Trzeba pamiętać że nadmiar smaru jest tak samo szkodliwy jak jego brak.
Chyba że technologia poszła tak do przodu że moja wiedza nie nadąża, ale łożyska pokazane na zdjęciach nie wskazują na to. Jest jeszcze jedna możliwość że rzeczone łożyska zostały powsadzane w przypadkowe obudowy, wtedy smarowniczka będzie służyła za ozdobę.
___________
Greg SP2LIG


  PRZEJDŹ NA FORUM