Jak zbudować rotor
to może, wrócimy do tematu, chcę pokazać czym różni się się przekładnia np. stosowana w rotorach rak i w przemysłowych przekładniach bezluzowych, które są odporniejsze, dokładniejsze jak widać na załączonych obrazkach sposób przełożenia pracy ślmacznicy ze ślimakiem jest bardziej optymalny sprawia że jest bardziej wytrzymalsza.
Jak widać na obrazu poniżej ślimacznica ma odpowiednie wcięcie do średnicy ślimaka, dzięki czemu dokładniej do niego przylega (nie wspomnę o łożyskowaniu) i zwiększa się powierzchnia przylegająca. Nie każda przekładnia tak wygląda, rozróżniane są róźne typy przekładni w zależności od zastosowań. Każda ma swoje wady i zalety, trzeba wybrać taką która dla odpowiedniego zastosowania da większą ilość zalet.




Ale Ci co zgłębiali temat przekładni zapewne wiedzą o czym piszę. Ja wybrałem precyzyjną z większą powierzchnią przylegającą co wg. mnie zwiększy moment trzymający jednocześnie z zwiększeniem wytrzymałości bez zwiększania rozmiarów i wagi. Jednocześnie bezluzowe rozwiązanie przy nie liniowym naporze wiatru na antenę nie rozbija elementów wewnątrz przekładni (przynajmniej w mniejszym stopniu). Jeśli to jest mało można rotor zamontować np. na podstawie której powierzchnia styku z masztem jest poprzez układ sprężynowy (np. od zaworów silnika diesla), wtedy większość siły przejmuje element sprężynujący (dokładnie tak jak to się robi z odciągami masztu by się nie rozciągały.

sorry za ot, bo czytając ostanie posty pisze chyba nie na temat.


  PRZEJDŹ NA FORUM