Jak zbudować rotor
Janku, ponownie proszę abyś nie mieszał rotorów. Całkowicie odmienna konstrukcją jest rotor na bazie przekładni slimakowej a co innego rotory fabryczne Yaesu czy Hy-Gain itp
Odpowiem po kolei bo nie doczytałeś. Rotor żyrardowki zbudowany jest na bazie dwóch przekładni ślimakowych i wyposażony w łożysko stożkowe, jeśli dobrze pamietam. Nie jest to konstrukcja skomplikowana ale jednak skuteczna.
Dla większości użytkowników w zupełności wystarczająca, bo jest znana ogółowi i jej wytrzymałość wielokrotnie potwierdzona. Mamy mozliwość porównania jakimi antenami kręci.

Co innego jest w indywidualnych projektach, gdzie kleimy do kupy to co nam wpadnie w ręce. Praktycznie nikt i nic nie liczy tylko kombinuje aby z tego co ma zrobić jakiś rotor, licząc, że jakiś czas pokręci mu antenę.

W rotorach fabrycznych sprzęgło przeciążeniowe zamontowane jest pomiędzy silnikiem a pierwszą przekładnią. Tak jak pisałem w rotorach większej mocy zostosowany jest także hamulec elektromagnetyczny, którego zadaniem jest blokada przekładni zębatych, które nie są samohamowne tak jak to jest w przekładniach ślimakowych.


  PRZEJDŹ NA FORUM