Jak zbudować rotor
    sp9coo pisze:

    Przed tym może ustrzec to co proponowałem ,miękkie sprzęgło kłowe między napędem a antenami.Lepiej wymienić krążek gumowy niż zębatkę ślimacznicy.Ja zamiast tego zastosowałem zacisk na róże (AL) ,który przy bardzo silnym wietrze pozwolił masztowi na poślizg po króćcu rotora .Trzeba pamiętać tylko o bezpieczeństwie swoim jak i innych gdyby tak cała konstrukcja się miała przewrócić.Powodzeniawykrzyknikwykrzyknikwykrzyknik

Rozwiązania które potrafią sprostać wymaganiom mogą okazać się skuteczne jeśli w przypadku przekładni ślimakowej zabezpieczą przed uszkodzeniem rotor czy antenę, i tak jak proponowałeś miękkie sprzęgło kłowe czy moja propozycia sprzęgło przeciążeniowe. Może ktoś stosuje inne przekładnie które nie powodują blokady rotora, wtedy wiatr obróci poprzez antenę-przekładnię-silnik, antena "ustawi się do wiatru". Wystarczy uzupełnić konstrukcję w hamulec wyłączany na czas obracania silnikem, ale na tyle pewnie "trzymającym" aby blokować przy niewielkich podmuchach, lecz taki który zachowa się jak bezpiecznik gdy przekroczony zostanie moment krytyczny. 73!


  PRZEJDŹ NA FORUM