Gwarancja w SP od polskich dystrybutorów Jak to jest w realu ? |
CRAZY_CW_OP pisze: Teraz nie wiem dlaczego np. Yaesu daje na radiotelefony KF tylko 12 miesiące gwarancji. Może mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczyć? Wydaje mi się to troszkę chore Sprawa jest bardzo prosta: gwarancję wystawia producent, importer, dystrybutor lub sprzedawca. Ponieważ gwarancja jest rzeczą dobrowolną. Ww. podmioty mogą ale nie muszą jej udzielać, zatem może ona być wystawiona na dowolny okres czasu. W praktyce spotyka się od 6 miesięcy do 2 lat. Ale bywa też, że ktoś daje 10 lat albo nawet gwarancję wieczystą. Nie należy mylić gwarancji z prawami ustawowymi, tj. niezgodnością towaru z umową lub rękojmią. Ja już ktoś natomiast gwarancji udzielił, to musi ona respektować zapisy z kodeksu cywilnego. Natomiast co do czasu, to jak już wspomniałem może być dowolny nawet np 1 miesiąc i jest to zgodne z prawem. Stąd wynika prosta sprawa, nawet jak ktoś dał gwarancję 1 rok, to nie wyłącza to uprawnień ustawowych do skorzystania z np niezgodności towaru z umową i nadal klient typu end user może reklamować towar przez 2 lata zakupu, ale u sprzedawcy a nie u producenta. Po prostu dawanie klientowi końcowemu krótszej gwarancji niż 2 lata nie ma sensu, bowiem on z ustawy i tak może reklamować towar przez 2 lata od daty zakupu. Pozdrawiam! |