Gwarancja w SP od polskich dystrybutorów
Jak to jest w realu ?
    CRAZY_CW_OP pisze:



    Teraz nie wiem dlaczego np. Yaesu daje na radiotelefony KF tylko 12 miesiące gwarancji.

    Może mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczyć?

    Wydaje mi się to troszkę chore zdziwiony



Sprawa jest bardzo prosta: gwarancję wystawia producent, importer, dystrybutor lub sprzedawca. Ponieważ gwarancja jest rzeczą dobrowolną. Ww. podmioty mogą ale nie muszą jej udzielać, zatem może ona być wystawiona na dowolny okres czasu. W praktyce spotyka się od 6 miesięcy do 2 lat. Ale bywa też, że ktoś daje 10 lat albo nawet gwarancję wieczystą.
Nie należy mylić gwarancji z prawami ustawowymi, tj. niezgodnością towaru z umową lub rękojmią.
Ja już ktoś natomiast gwarancji udzielił, to musi ona respektować zapisy z kodeksu cywilnego. Natomiast co do czasu, to jak już wspomniałem może być dowolny nawet np 1 miesiąc i jest to zgodne z prawem.
Stąd wynika prosta sprawa, nawet jak ktoś dał gwarancję 1 rok, to nie wyłącza to uprawnień ustawowych do skorzystania z np niezgodności towaru z umową i nadal klient typu end user może reklamować towar przez 2 lata zakupu, ale u sprzedawcy a nie u producenta.
Po prostu dawanie klientowi końcowemu krótszej gwarancji niż 2 lata nie ma sensu, bowiem on z ustawy i tak może reklamować towar przez 2 lata od daty zakupu.
Pozdrawiam!


  PRZEJDŹ NA FORUM