Jak zbudować rotor
Mirek, masz rację. Kilkanaście lat temu robiłem prawie seryjnie obudowy dla łożysk stożkowych jednorzędowych, które robią do dnia dzisiejszego jako łożyska oporowe powyżej rotora. Cała konstrukcja ma dość istotną wadę a mianowicie problem z wyjęciem pierścienia zewnętrznego z obudowy. Pierścień wewnętrzny wraz z elementami tocznymi zdejmujemy razem z rurą. W późniejszych konstrukcjach były wykonywane na odpowiedniej średnicy podziałowej, w dnie obudowy 4-6 otwory tzw. technologiczne, służące w razie potrzeby do wybijania tego pierścienia. Były robione różne wariacje obudów ale zawsze proritetem była szczelność konstrukcji.
Oczywiście, że łożyska w obudowie montowane były z typowym luzem H7.
Późniejsze konstrukcje były to obudowy dla łożysk oporowych kulkowych jednorzędowych. Od czasu, kiedy pojawiły się w Polsce łożyska oporowe np Yaesu GS-050 i GS-065, produkcja stała się nieopłacalna.


  PRZEJDŹ NA FORUM