Jak zbudować rotor |
Mirek, masz rację. Kilkanaście lat temu robiłem prawie seryjnie obudowy dla łożysk stożkowych jednorzędowych, które robią do dnia dzisiejszego jako łożyska oporowe powyżej rotora. Cała konstrukcja ma dość istotną wadę a mianowicie problem z wyjęciem pierścienia zewnętrznego z obudowy. Pierścień wewnętrzny wraz z elementami tocznymi zdejmujemy razem z rurą. W późniejszych konstrukcjach były wykonywane na odpowiedniej średnicy podziałowej, w dnie obudowy 4-6 otwory tzw. technologiczne, służące w razie potrzeby do wybijania tego pierścienia. Były robione różne wariacje obudów ale zawsze proritetem była szczelność konstrukcji. Oczywiście, że łożyska w obudowie montowane były z typowym luzem H7. Późniejsze konstrukcje były to obudowy dla łożysk oporowych kulkowych jednorzędowych. Od czasu, kiedy pojawiły się w Polsce łożyska oporowe np Yaesu GS-050 i GS-065, produkcja stała się nieopłacalna. |