Jak zbudować rotor |
sp9coo pisze: Andrzej więc nie rozumiesz w ogóle zasady budowy w/w przekładni ślimakowej ,obrót masztu skojarzony jest z przekładnią główną zwaną ślimakiem i jest ułożyskowana w dwóch miejscach od góry i od dołu więc nie wiem gdzie nie ma zgodności obrotu lasztu z wyjściem na selsyn od dołu można umieścić selsyn poprzez sprzęgło w osi z masztem i gdzie problem .Trochę wyobraźni technicznej pomyślunku i wszystko gra a szkoda że nie mam zdjęć całej konstrukcji bo pojechała do Strzelc-opolskich . Ja bardzo dobrze rozumiem zasadę budowy przekładni ślimakowej. To co proponujesz z zamocowaniem selsynu u dołu przekładni poprzez sprzęgło jest jak najbardziej właściwe pod jednym warunkiem. Musisz dysponować przekładnią ślimakową, która ma dwustronnie wyprowadzony wałek zdawczy. Inaczej mówiąc, góra napędza antenę a dół napędza selsyn a napęd przekładni od silnika jest z boku. Taką przekładnię trudno jest jednak znaleźć. Większość dostępnych przekładni ma jednostronnie wyprowadzony wałek. W przypadku widocznego czoła wałka zdawczego można oczywiście nawiercić i nagwintować otwór do którego da się przykręcić elastyczne sprzęgło i połączyć go z selsynem ale i tu trzeba uwzględnić fakt, że wałek kręci się w obydwie strony a śruba tylko w jedną i może się kiedyś wykręcić. Nie ma problemu jesli mamy swobodny dostęp do rotora. Tak, tak, są przecież podkładki sprężynujące a gwint w otworze wałka trzeba wykonać bardzo starannie, najlepiej na sporej głębokości i jako drobnozwojny. |