Jak zbudować rotor
    SP8LBK pisze:


    .....Wskazałem tylko, że nie jest to taka prosta sprawa, że wystarczy tylko silnik od wycieraczek samochodowych i "kawałek" jakiejś przekładni. To jest w zasadzie przysłowiowy pryszcz przy małych antenach na UKFy. Projektując rotor dla anten KF i nie mając stosownej wiedzy oraz jak pisałem zaplecza mechaniczno-konstrukcyjnego napisałem tylko, że szkoda sobie tym głowy zawracać. Tu d.. szkłem czy nawet watą szklana nie wytrzesz. Wcześniej czy później taki rotor sie rozleci albo antena będzie zmieniała swoje położenie zgodnie z kierunkiem wiatru........


No to zobaczmy tą niesamowicie skomplikowaną konstrukcję jaką jest rotor RAK. http://www.spid.alpha.pl/polski/03.php Podpieram się fotką, ale piszę z pamięci. Mamy tam "pancerną przekładnię" łożyska, śrubę regulacyjną i dwa wyłączniki krańcowe (fotka marna to nie widać) wyglądające jak te z fiata 126p (na słupku przednim) i cóż więcej? Obudowę oczywiście. A co jest w silniku? Kontaktron i druga przekładnia (metalowa) i na niej właśnie następuje wstępna redukcja prędkości obrotowej. I to wszystko. Więc co tu skomplikowanego?. Zaletą jest zwarta konstrukcja pozwalająca na umieszczenie wewnątrz kratownicy, ale jak komuś nie zależy, albo ma kratownicę o dużym przekroju to można sobie pozwolić na wiele.
Robert


  PRZEJDŹ NA FORUM