Gwarancja w SP od polskich dystrybutorów Jak to jest w realu ? |
m0eae pisze: A co w tym temacie pisze na stronie producenta? Moze byc tak, ze sprzedawca daje gwarancje na 12 m-cy ale producent po zarejestrowaniu na stronie daje 24 m- ce. Jedyny problem przy takim ukladzie, to w razie gdy cos po roku sie stanie wysylka do producenta. Jesli czesto jezdzisz do DL, to tam zapytaj w sklepie ile daja gwarancji i jakie maja opcje dodatkowej gwarancji. Na przyklad w UK za dodatkowa oplata mozna miec 5 lat gwarancji a jak jeszcze troszke doplacisz, to dostaniesz ubezpieczenie "whatever happen" czyli cokolwiek sie stanie masz sprzet wymieniany na nowy. I to jest typowy przykład "rżnięcia" klienta na potęgę, zapłać, to będziesz mieć odpowiednio długą gwarancję. Dramat. W Polsce pokutuje jeszcze przekonanie, że gwarancja udzielana przez sprzedawcę jest jedyną formą zabezpieczenia dochodzenia roszczeń z tytułu problemów ze sprzętem i jego ewentualnych bezpłatnych napraw. Ale myśląc w ten sposób, dajemy przyzwolenie na takie praktyki. Czasem warto pochylić się nad przepisami i zobaczyć jakie mamy prawa jako konsumenci. Niedowiarkowie i leniwi mogą przedzownić na bezpłatną infolinię Rzecznika Praw Konsumenta i zapytać o wyżej wymienione. |