Gwarancja w SP od polskich dystrybutorów Jak to jest w realu ? |
Są dwa rodzaje gwarancji. Producenta i sprzedawcy. W pierwszym przypadku, posiadając oczywiście podpisaną gwarancję przez sprzedawcę, można oddać sprzęt do do każdego punktu serwisowego autoryzowanego przez producenta. Przy zakupie trzeba też wiedzieć, czy firma jest autoryzowanym przedstawicielem czy tylko partnerem handlowym. To jest często zasadnicza różnica, właśnie w przypadku gwarancji. W przypadku gw. sprzedawcy oddajemy sprzęt do niego i czekamy aż on resztę załatwi. Moją znajoma tak załatwił, że na TV czekała kilka miesięcy, bo "nie wrócił" jeszcze z serwisu. Miesiąc temu kupiłem TV z 24 miesięczną gwarancją producenta. Dastałem także propozycję, że za ok 20% jego ceny mogę wykupić dodatkowe ubezpieczenie gwarancyjne obejmujące kolejne 3 lata, czyli w sumie 5 lat. Dokładnie to mam w umowie ubezpieczeniowej - wymiana TV na nowy egzemplarz w okresie 5 lat od daty zakupu. Jak z tego wynika sprzedawcy stosują różne myki i trzeba dokładnie się wypytać, stając się czasem nawet upierdliwym. |