Łożyskowanie rotora na kratownicy |
SP2LIG pisze: Niczego nie tłumacze bo nie ma czego i niby dlaczego robię źle ??? Post napisałem nie z myślą żeby wykazać coś złego tylko żeby można było to bardziej szeroko zrozumieć. Niczym Twoja ambicja nie została urażona. Bardzo dobrze że wspomniałeś o przegubie elastycznym PF 126, tam rzeczony przegub tłumił szkodliwą siłę tylko po promieniu, siła po osi była tłumiona przez wielowpust w tulei i wielowypusy na osi(wymieniałem osobiście wiele razy). Nie wiem jak było w Poldku zapewne tam nie było wielowypustu na wale ale dwa kardany pracowały na eliminacje nieosiowości natomiast rzeczony przegub elastyczny/tłumik drgań był tuż za gear boxem zamocowany na stałe, myślę że w tym przypadku nie było ruchu po osi wału. Pomysł wykorzystanie tego elementu uważam za dobry, być może sam go wykorzystam. ______________ Greg SP2LIG Włodkowi chodzi zapewne o coś takiego http://www.ceneo.pl/20258725 o ile się nie mylę. Wiele lat minęło odkąd wymieniałem to ostatni raz. Robert |