Łożyskowanie rotora na kratownicy |
SP5MAD pisze: SP2LIG pisze: Przegub elastyczny który Włodek zastosował w swojej konstrukcji inaczej mówiąc jest to tłumik drgań który spełnia na maszcie podobne znaczenie jak w napędzie samochodu tj tłumi szkodliwe działanie sił działających po promieniu. Oczywiście nie należy mylić z przegubem kardana. ____________ Greg SP2LIG Tłumaczysz niby moje słowa i robisz to źle (zbędny wpis) Przegub elastyczny wału tłumi drgania - promieniowe i wzdłużne - oraz niweluje skutki małej nieosiowości dwóch elementów (podobnie jak kardan tylko w małym zakresie) Przy trochę mniejszych konstrukcjach (waga) bardzo dobrze sprawuje się przegub elastyczny półosi napędowych od Fiata 126p. Włodek, SP5MAD. Niczego nie tłumacze bo nie ma czego i niby dlaczego robię źle ??? Post napisałem nie z myślą żeby wykazać coś złego tylko żeby można było to bardziej szeroko zrozumieć. Niczym Twoja ambicja nie została urażona. Bardzo dobrze że wspomniałeś o przegubie elastycznym PF 126, tam rzeczony przegub tłumił szkodliwą siłę tylko po promieniu, siła po osi była tłumiona przez wielowpust w tulei i wielowypusy na osi(wymieniałem osobiście wiele razy). Nie wiem jak było w Poldku zapewne tam nie było wielowypustu na wale ale dwa kardany pracowały na eliminacje nieosiowości natomiast rzeczony przegub elastyczny/tłumik drgań był tuż za gear boxem zamocowany na stałe, myślę że w tym przypadku nie było ruchu po osi wału. Pomysł wykorzystanie tego elementu uważam za dobry, być może sam go wykorzystam. ______________ Greg SP2LIG |