Łożyskowanie rotora na kratownicy
    SP5MAD pisze:

      SP2LIG pisze:

      Przegub elastyczny który Włodek zastosował w swojej konstrukcji inaczej mówiąc jest to tłumik drgań który spełnia na maszcie podobne znaczenie jak w napędzie samochodu tj tłumi szkodliwe działanie sił działających po promieniu. Oczywiście nie należy mylić z przegubem kardana.
      ____________
      Greg SP2LIG





    Tłumaczysz niby moje słowa i robisz to źle (zbędny wpis)

    Przegub elastyczny wału tłumi drgania - promieniowe i wzdłużne - oraz niweluje skutki małej nieosiowości dwóch elementów (podobnie jak kardan tylko w małym zakresie)

    Przy trochę mniejszych konstrukcjach (waga) bardzo dobrze sprawuje się przegub elastyczny półosi napędowych od Fiata 126p.

    Włodek, SP5MAD.





Niczego nie tłumacze bo nie ma czego i niby dlaczego robię źle ??? Post napisałem nie z myślą żeby wykazać coś złego tylko żeby można było to bardziej szeroko zrozumieć. Niczym Twoja ambicja nie została urażona.
Bardzo dobrze że wspomniałeś o przegubie elastycznym PF 126, tam rzeczony przegub tłumił szkodliwą siłę tylko po promieniu, siła po osi była tłumiona przez wielowpust w tulei i wielowypusy na osi(wymieniałem osobiście wiele razy). Nie wiem jak było w Poldku zapewne tam nie było wielowypustu na wale ale dwa kardany pracowały na eliminacje nieosiowości natomiast rzeczony przegub elastyczny/tłumik drgań był tuż za gear boxem zamocowany na stałe, myślę że w tym przypadku nie było ruchu po osi wału.
Pomysł wykorzystanie tego elementu uważam za dobry, być może sam go wykorzystam.
______________
Greg SP2LIG


  PRZEJDŹ NA FORUM