Rotor RAK i sterownik Rot1prog - problem
Zatrzymaj się na definicji szczelności. Co dla Ciebie jest szczelne i w jakim zakresie. Może być wodoszczelne ale nie gazoszczelne (a w takim przypadku reszta wyjaśnienia mojego powyżej). Gdyby było gazoszczelne, to wymiana powietrza nie zachodziła by. W technice znane są rozwiązania tego problemu, choćby zabezpieczanie kabli koncentrycznych nadajników lub magistrali telekomunikacyjnych poprzez trzymanie ich na nadciśnieniu kontrolowanej pod względem zawartości wilgoci atmosferze. Ale nie wymagajmy tego od RAKa, bo wtedy jego cena winna być o rząd co najmniej większa. Ja częściowo rozwiązałem taki problem w dolnym napędzie "home made". Po prostu żarówka samochodowa świateł głównych i porządny transformator do tego. Takie 100W grzania potrafi czynić cuda nawet przy -20C, ale nie rozwiązuje problemu. Przynajmniej sinik, selsyny i przekładnia nie zamarzały.


  PRZEJDŹ NA FORUM