Radiostacje na polskich statkach w latach 60-tych
Co piszczało w kabinie radiooficera 50 lat temu?
Bogdan, przepisy czasami nie korespondują ze sobą.
Żadna Administracja morska/a znam ich sporo/ nie wyda dyplomu dla oficera jeśli ten nie przedstawi ważnego
GOC General Operator Certificate. Operator Certificate nie jest wymagany dla oficerów statkowych, oczywiście są od tego wyjątki na statkach bardzo specjalistycznych.
Mam teraz przed oczyma MSMD /cypryjski/ i tam ani słowa, że każdy oficer pokładowy musi posiadać GOC.
Jest natomiast przy każdym stanowisku Regulacja Konwencji STCW-95 odnośnie certyfikatów jakie dany członek załogi musi posiadać np II/2 lub III/1.
SOLAS wymaga stanowiska na statku, natomiast STCW określa wymagane certyfikaty dla danego stanowiska.
Ostatnio MLC Maritime Labour Convention mocno namieszała na statkach. W założeniu ma ułatwić życie na statku,
niestety tak na razie nie jest. Więcej papierów, list sprawdzających, więcej punktów zaczepienia dla PSC Port State Control. U porządnych Armatorów wcale, moim zdaniem MLC jest niepotrzebna.


Proste pytanie: Kim jest na statku "Michałek"?



  PRZEJDŹ NA FORUM