Rotor RAK i sterownik Rot1prog - problem
Moje wypowiedzi wynikają z doświadczeń, jakie miałem z rotorami spid (użytkowałem 3 szt, obecmie mam 2 szt).
Do SP5ULN - nie analizowałem schematów ze strony spid, ale w wersjach rotorów, które mam, po sklejeniu się styków przekaźnika, silnik pracował a licznik nie zliczał (nepięcie na kontaktron podawane jest przy naciśnieciu przycisku wymuszającego obrót) - to jest związek, o który pytasz. Rotor z zasady gubi pojedyncze impulsy, bo po puszczeniu przycisku antene kręci się siłą bezwłądności a licznik już nie zlicza bo nie ma napięcia na kontaktronie.
DO SP3NYC - wysztkie przypadki 'gubienia' impulsów jakie miałem wynikały z zamoczenia złączy kabla pomiędzy rotorem a sterownikiem. Obecnie mam przeciągniety kabel bezpośrednio z rotora do sterownika.
DO SP2JEB - kontaktron nie jest klejony do podłoża ale przylutowany do styków w pokrywie porzykładni i nie ma jak się obluzować. Teoretycznie mógłby odkleić się magnes, który jest przyklejono do koła zębatego przekładni. Mogę wysłać zdjęcia tych fragmentów silnika i przekładni aby pokazać lokalizację i sposób mocowania kontaktronu w rezerwowym silniku, jaki posiadam.
73's de Staszek SP6GWB


  PRZEJDŹ NA FORUM