Rotor RAK i sterownik Rot1prog - problem
Witam,

Proponuję we wtyczce do sterownika (wg. dokumentacji którą podał SP5MG) omomierzem sprawdzić czy idą impulsy na przewodach czujnika podczas obrotu. W rotorze szeregowo z kontaktronem jest opornik 1KOhm, potem to idzie kablem do sterownika gdzie jest opornik 1KOhm na wejściu sterującym transoptora. Uwaga - impulsy muszą w czasie tego pomiaru dochodzić do sterownika, bo inaczej wykona on awaryjny stop (to jest zabezpieczenie przed spalaniem silnika w przypadku jeśli idzie do niego prąd a nie ma obrotu).
Może się okaże czy impulsy w obie strony idą tak samo. Jeśli inaczej, to raczej to problem mechaniczny (np. obluzowany czujnik). Oprogramowania bym nie podejrzewał, przecież się nie zużywa i nie zmienia w czasie eksploatacji.

Inna hipoteza: połączenie kablowe i styki są marne, a w skutek naprężeń w kablu podczas obrotu w jedną stronę kontaktuje lepiej niż w drugą. Wtedy wystarczy poprawić styki lub znaleźć i naprawić uszkodzenie w kablu.

Ogólnie to objaw wskazuje że do sterownika nie dochodzą wszystkie impulsy z kontaktrona.


  PRZEJDŹ NA FORUM