Problem z rotorem, sam wybiera kiedy działać
Jako elektromechanik uzwajacz przyjzal bym sie komutatorowi i szczotka. szczotki potrafia zaklinowac sie w szczotkotrzymaczu dzieje sie tak pod wplywem wilgoci. Nastepnym krokiem powinny ogledziny komutatora i uzwojenia, jezeli zobaczysz czarna wypalona kreske po miedzy lamelkami komutatora lub kilka kresek przyjzyj sie temu dokladnie mierzac opornosc dobrym omomierzem lub najlepiej miliomomierzem jezeli nie posiadasz to prosty ukladz trafo 6 v w szereg zarowka i mierz spadki napiecia na kolejnych lamelkach. opornosc po miedzy lamelkami do okola powinna byc taka sama lub zblizona. Jezeli bedzie podwojna znaczy ze jest tam przerwa. jezeli zlokalizujesz przerwe w uzwojeniu nie panikuj bo czesto powstaje ona na polaczeniu uzwojenia z komutatorem tak wiec wystaczy ostry nozyk i odgiac haczycz komutatora przeczyscic i polutowac ponownie. Nastepnie przetrzyj komutator drobnym papierem sciernym. Zwroc uwage czy lamelki nie podnosza sie, wyczujesz to palcem albo uslyszysz charakterysyczne klikanie podczas pracy silnika.
Powodzenia


  PRZEJD NA FORUM