Traker na pokładzie samolotu do Londynu
    vlp pisze:

    SP8WJT
    Tak KF to już przeżytek, pozostał chyba jedynie jako sprzęt awaryjny, choć są regiony gdzie jest podstawową komunikacją (onegdaj, kiedy sowieci atakowali Kabul a my lataliśmy z Taszkentu obok Kabulu do Dehli to jedyna łączność nad Afganistanem była na KF ze stacją gdzieś w sojuzie). Czasem jest wykorzystywany do łączności z bazą na dalekich trasach i to też tylko w czasie lotu - na lotnisku nie wolno jej włączać i w razie potrzeby należy uzyskać specjalną zgodę.
    Przy takim nasyceniu stacji UKF jakie jest np. w Europie użyawaliśmy KF-i do słuchania Warszawy I, hi.
    Teraz do łączności z bazą coraz częściej są w użytkowaniu inne systemy jak np. ACARS.

Przy okazji zapytam wesoły Czy to prawda ,że w samolocie Boeing (model 737 bodajże) jest radiostacja KF ,tylko USB( produkcji
Collinsa lub Racala) do łączności(ratunkowej ?) przy lotach nad oceanem a antena znajduje się w kompozytowym stateczniku pionowym ? Chyba Marian SP7EWX z czegoś takiego nadawał w czasie lotu wesołyGdzieś czytałem,że jest to bardzo ciekawa, skrócona antena KF i uzyte są tam jakieś bardzo drogie materiały ferrytowe.


  PRZEJDŹ NA FORUM