07 zgłoś się.... czyli jak to jest możliwe nadawać bez anten? |
sp3suz pisze: Jeszcze co do anteny typu "łyżwa." Ta antena ma charakterystykę wzdłużną czyli wzdłuż pociagu. A to jest robione dlatego bo najbardziej potrzebny zasięg jest tam gdzie są tory więc charakterystyka była uierunkowana. Wewnątrz jest w zasadzie kawał blachy mosiężnej zakrzywiony w tył na wysokości pięciu lub sześciu centymetrów. Antenę montuje sie tak żeby zakrzywienie było ustawione tyłem do kierunku jazdy. Wtedy pociągi zarówno jadące z przodu jak z tyłu słyszą sie dobrze natomiast na bok ( prostopadle ) fala jest częściowo wytłumiona. Antenę montuje się na lokomotywach na najwyższej części dachu. AD SP3SUZ . Kolego ,skąd TY wynajdujesz takie "rewelacje" Antena "łyżwa" jest anteną do okólną . Bzdurą jest jej ukierunkowanie "wzdłużne" tak samo jak montaż zakrzywieniem do tyłu - a co jak lokomotywa jedzie tyłem ?? Na boki fala też nie jest tłumiona gdyż antena ta ma charakterystykę do okólną , a jak jest sytuacja , żę stacja jest z boku a prowadzi do niej pętla to co wtedy ? Czekasz jak pociąg wyjedzie na prostą ? Łyżwa została zaprojektowana i wykonana tylko dlatego , że coraz więcej torów w PL było zelektryfikowanych i stąd jej taka a nie inna konstrukcja. Nie dorabiajmy żadnej ideologi 73 de SP6VGB Bartosz |