07 zgłoś się....
czyli jak to jest możliwe nadawać bez anten?
    sp3qfe pisze:

    Witajcie,

    Lokalne rozwiązanie MO rozumiem.... ale jak to było w komunikacją dalekiego zasięgu... mobil stacja bazowa. np. na trasie Warszawa-Gdańsk. Czy to możliwe ponad 100km od Warszawy mieć kontakt radiowy z Gdańskiem?

    Jak to wyglądało na PKP to wiem jak to było rozwiązane, choć też nie wiem gdzie w lokomotywach były montowane anteny. No ale tam pasmo w okolicach 2m.

    Reasumując:
    - plastikowe zderzaki i anteny,
    - anteny w szybach (czy to bezpieczne dla kierowcy?)

    Jakie jeszcze pomysły?

Pomysły były. Na przykład umieszczenie na wysunietych pozycjach ( na blokach mieszkalnych) duzej ilości odbiorników na dany kanał i sterowanie tego linia telefoniczną. Przy takim umiejscowieniu na 0,5Wata z FM 315 nie było problemu z łącznością.Wystarczyło wejść na właściwy kanał dla danej dzielnicy i wszystkie odbiorniki zbiegały sie na pulpicie WSK ( Wojewódzkie Stanowisko Kierowania)Potem operator WSK odpowiadał na danej częstotliwości poprzez dany radiotelefon. Dublowany był tylko odbiornik i to w razie potrzeby. co do komunikacji międzymiastowej radiotelefon - radiotelefon , mozna było wykorzystac łącza telekomnikacyjne. Typowa stacja bazowa miała na wyposażeniu pulpit ( przystawke ) telefoniczną. Ta umożliwiała połączenie po 600 Omach z dalekim punktem w innym województwie i znowu przejśćie na radiotelefon za pomocą analogicznej przystawki.Proste? Radmor konstruując swoje urządzenia pozwalał na taka prace np.w żegludze. Radiotelefon morski bazowy FM takiego samego typu jak w MO tylko inne kanały także mógł łaczyc rozmowy. Mało tego! Niektóre radiotelefony w PGR-ach to miały! Rolnictwo miało dostęp do takich rzeczy. Zależnie od typu zakupiomego radiotelefonu i manipulatora. Teraz druga sprawa. Anteny w lokomotywach są montowane na dachu, wzdłuż dachu w kierunku tyłu. Charakterystyka pozwala na łączność w kierunku jazdy czyli równolegle do dłgośći pociągu. Na Kolei uzywa się trzech kanałów. Kanały "parzyste " dla pociagów parzystych. kanały "nieparzyste " dla nieparzystych i kanał tzw. remontowy dla pociągów konserwcyjnych. Całość objęta jest... Reszta to tajemnica i naporawdę uwierzcie mi lepiej nie wiedzieć. Swego czasu sąd ukarał szaleńca co pociągi radiostopem zatrzymywał. Więc tak na prawdę po co komu ta wiedza - hi.8)


  PRZEJDŹ NA FORUM