Komunikat dla użytkowników CB radio |
sp3qfe pisze: SP95094KA pisze: (...) Teraz znów się ciśnie pytanie dodatkowe. Skąd ten szaleniec z tą "dopałą" w bagażniku, tę dopałę kupił ? A może sam zrobił. Jaki mobil ma drugi alternator aby tą 'dopałę" straszliwą "żywić" Insynuujesz że powyższe jest pochodną dopału w bagażniku i niechęcią do anten na dachu ? (...) Widziałem w latach 90-tych na zlotach CBistów zamontowane w samochodach "podpórki" po 80W czy 100W. Więc jakoś problem poweru rozwiązalni i im to działało. Ale główny temat to było jedynie ostrzeżenie, że jak wyjeżdża się do DL to należy przejść w 5-tki. Ciekawe czy to sprawdzają i w jaki sposób? Dziś znalazłem czas zrobić porządki w jednej takie szafce... ale tam znalazłem skarby! 1. Kto pamięta miesięcznik DX CB wydawany w latach 90-tych, za bagatela 5000 zł ? Ale sławetne postacie były tam autorami artykułów. Miło mi ich znać z pasm. 2. Znalazłem swój logbook z pasma CB.... Tylko 40 kanałów w podstawowej czterdziestce, a tyle łączności na AM z mocą 4W! Wow... można było kiedyś robić łączności na CB w AM, nie wychodząc poza tą czterdziestkę. Ale kiedyś były w moim odczuciu, lepsze radia. Natomiast SSB to wiedza tajemna.... Wow, inna emisja niż AM/FM i można dalej rozmawiać! ![]() ![]() 3. Znalazłem katalog sprzętu CB, wraz z "dopałami" pobór mocy dla urządzenia Am/FM/SSB 100W (CTE International 747) na napięcie 13.8V to 9A! Czy to tak dużo? Chyba nie. To tak w ramach wspomnień ![]() Pozdrawiam serdecznie i przypominam, żeby stosować w innych krajach, gdzie tego wymagają system 5-tek na CB. ![]() |