Antena na 1090MHz - odbiór
    SQ5NPS pisze:

    Imho, zbyt duży zasięg w tym przypadku też nie jest wcale czymś dobrym. Oczywiście zależy jaki jest cel zabawy w ADS-B. Wiele samolotów nie widać po pozycji, czyli nie wyskakują na mapie, a widać tylko wysokość lotu. Mając zasięg do 150 km widzisz czy dany rodzynek zniża np. do Twojego miasta.
    Jak masz zasięg >300km to trudniej jest ocenić. A wszystko co ciekawe pokazuje tylko pułap. wesoły

Tak, bo część danych pochodzi z transponderów ADS-A/C a tylko część z ADS-B (z pozycją).
Jednak ADS-B stanowi większość i z czasem przewaga ta będzie rosła. Wszystkie nowe maszyny nawet te malutkie mają montowany transponder. Starsze też bywają doposażane.
Nie widzę specjalnie zastosowania dla tego mojego "radaru" wesoły Nie jestem spottersem, choć trochę mnie ta tematyka wciąga.
Czasem mam ochotę popatrzeć na samolociki lub "cockpit view" na flightradar24.com.
Gdy już uruchomię to urządzenie na dachu to głównym celem będzie właśnie dostarczanie danych do tego serwisu. Jestem tam jako "radar" T-EPKT3.
Chodzi mi głównie o zabawę a przy okazji naukę. Słuchanie "eteru" mnie najbardziej bawi (bardziej nadawanie ale ponadawać sobie nie mogę, posłuchać "na poważnie" z resztą też) wesoły


  PRZEJDŹ NA FORUM