Flightradar24 - radar lotów cywilnych
ciekawostka
Niech będzie nawet te 50%. No ale jeśli mówiąc o samolotach, ktoś ma na myśli też śmigłowce (np. ratunkowe), awionetki, paralotnie i latawce, to rzeczywiście może wyjść 10%. Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać wesoły

Na koniec, nich każdy zapozna się z poniższą listą i sobie obliczy procenty we własnym zakresie na podstawie rozkładów lotów.

Common aircraft models that have an ADS-B transponder and are visible on Flightradar24:

All Airbus models (A300, A310, A318, A319, A320, A321, A330, A340, A380)
ATR 72-600 (most new deliveries)
BAe ATP
BAe Avro RJ70, RJ85, RJ100
Boeing 737, 747, 757, 767, 777, 787
Embraer E190 (most new deliveries)
Fokker 70 and 100
Gulfstream V, G500/G550
McDonnell Douglas MD-10, MD-11
Sukhoi SuperJet 100
Some newer Ilyushin and Tupolev (for example Il-96 and TU-204)

Common aircraft models that do not have an ADS-B transponder and are NOT visible on Flightradar24:

Antonov AN-225
ATR 42, 72 (except most new deliveries of ATR 72-600)
Boeing 707, 717, 727, 737-200, 747-100, 747-200, 747SP
All CASA models
All Bombardier Dash models
All Bombardier CRJ models
Dornier 328
All Embraer models (except most new deliveries of Embraer E190)
Jetstream 32
Fokker 50
McDonnell Douglas DC-9, MD-8x, MD-90
Saab 340 and 2000
"Air Force One"
Most older aircraft
Most military aircraft

A jak komuś się nie chce liczyć, niech przeczyta to:

Today, roughly 60% of all passenger aircraft (70% in Europe, 30% in the US) are equipped with an ADS-B transponder. This percentage is steadily increasing as ADS-B is set to replace radar as the primary surveillance method for controlling aircraft.

Źródło: http://www.flightradar24.com/how-it-works


  PRZEJDŹ NA FORUM