Flightradar24 - radar lotów cywilnych ciekawostka |
Niech będzie nawet te 50%. No ale jeśli mówiąc o samolotach, ktoś ma na myśli też śmigłowce (np. ratunkowe), awionetki, paralotnie i latawce, to rzeczywiście może wyjść 10%. Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać Na koniec, nich każdy zapozna się z poniższą listą i sobie obliczy procenty we własnym zakresie na podstawie rozkładów lotów. Common aircraft models that have an ADS-B transponder and are visible on Flightradar24: All Airbus models (A300, A310, A318, A319, A320, A321, A330, A340, A380) ATR 72-600 (most new deliveries) BAe ATP BAe Avro RJ70, RJ85, RJ100 Boeing 737, 747, 757, 767, 777, 787 Embraer E190 (most new deliveries) Fokker 70 and 100 Gulfstream V, G500/G550 McDonnell Douglas MD-10, MD-11 Sukhoi SuperJet 100 Some newer Ilyushin and Tupolev (for example Il-96 and TU-204) Common aircraft models that do not have an ADS-B transponder and are NOT visible on Flightradar24: Antonov AN-225 ATR 42, 72 (except most new deliveries of ATR 72-600) Boeing 707, 717, 727, 737-200, 747-100, 747-200, 747SP All CASA models All Bombardier Dash models All Bombardier CRJ models Dornier 328 All Embraer models (except most new deliveries of Embraer E190) Jetstream 32 Fokker 50 McDonnell Douglas DC-9, MD-8x, MD-90 Saab 340 and 2000 "Air Force One" Most older aircraft Most military aircraft A jak komuś się nie chce liczyć, niech przeczyta to: Today, roughly 60% of all passenger aircraft (70% in Europe, 30% in the US) are equipped with an ADS-B transponder. This percentage is steadily increasing as ADS-B is set to replace radar as the primary surveillance method for controlling aircraft. Źródło: http://www.flightradar24.com/how-it-works |