Zasilanie z dodatkowego akumulatora w mobilu
Poprawiam link do schematu:
http://www.bendiks.rzeszow.pl/alternatory.html
Akumulator w samochodzie ładowany jest stałym napięciem, a nie stałym prądem.
Prąd ładowania aku tuż po rozruchu silnika wynosi ( przez kilka s ) 30 - 50 A, zależy jaka jest wydajność altka.
Po kilku/kilkunastu s prąd ładowania spada do tej mitycznej 1/10 pojemności aku.
Jeśli nie ma wyprowadzonego punktu W,to można zrobić układ wykrywający wzrost napięcia ( np. powyżej 14V ) i podający + na dodatkowy aku.
Można do tego celu wykorzystać niektóre automatyczne włączniki świateł samochodowych ( te reagujące na napięcie w instalacji samochodu ), ale nie polecam bo trudno wyregulować taki układ do pracy w temperaturach -20 do +40.
Przy tych zabawach należy pamiętać, że nie chodzi tylko o podłączenie dodatkowego aku do +, ale i o jego odłączenie przy spadku napięcia oraz o wyeliminowanie przepływu prądu między akumulatorami.
Jeśli różnica napięć między aku jest 2V, a opór wewnętrzny rzędu ułamka oma, to mogą tam płynąć spore prądy.
Podsumowanie:
Jeśli to ma być bezpieczne i pewne, to są 2 opcje:
- przekaźnik uruchamiany z punktu W alternatora
- separator aku dobrej firmy


  PRZEJDŹ NA FORUM